یادواره شهیدان سهراب و یوسف قارلقی در کنگاور برگزار شد

کنگاور - ایرنا - یادواره شهیدان سهراب و یوسف قارلقی شامگاه پنجشنبه در روستای قارلق کوچک شهرستان کنگاور برگزار شد و از مادر این شهیدان نیز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم سرهنگ "اله دانه" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور هم از طرف سردار ریحانی فرمانده سپاه استان کرمانشاه لوحی را تقدیم مادر شهید "سهراب قارلقی" کرد.

مسوولان حاضر در این مراسم با حضور بر مزار شهید سهراب قارلقی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام والای این شهید دفاع مقدس ادای احترام کردند.

شهید سهراب قارلقی دهم مهر ۱۳۴۴ در روســتای قارلق از توابع شهرستان کنگاور به دنیا آمد. پدرش محمد اســماعیل و مادرش اختر نام داشت. تا پایان دوره ابتدایــی درس خواند. به عنوان پاســدار وظیفه در جبهه حضور یافت. ۲۳ آبان ۱۳۶۵ در کرمانشــاه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهید یوسف قارلقی، پانزدهم فروردین ۱۳۵۶ در شهرستان کنگاور دیده به جهان گشود. وی عضو سپاه و از شهدای اقتدار ملارد است که در تاریخ بیست و یکم آبان سال ۱۳۹۰ در حین ماموریت و آماده سازی فرایند سوخت موشک بر اثر انفجار به همراه شهید طهرانی مقدم و دیگر همرزمانش به مقام رفیع شهادت نایل گشت. مزارش در گلزار شهدای ملارد واقع می باشد.

شهرستان کنگاور با تقدیم ۴۲۳ شهید گلگون کفن در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

امام جمعه کنگاور در این مراسم در سخنانی اظهار کرد که ملت ایران استقلال، آزادی و سربلندی امروز را مرهون خون شهدا هستند.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی نشان دادند که قدر شناس خون شهدا و ایثار خانواده آنها هستند، گفت: یادواره‌های شهدا باید با عظمت برگزار شود زیرا با این آئین‌ها فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر و بیشتر می‌توان در جامعه ترویج داد.

وی خاطرنشان کرد: زنده نگهداشتن راه شهیدان وظیفه مردم و مسوولان، است و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha