رسانه وظیفه دفاع از دستاوردهای انقلاب را برعهده بگیرد

کرمان - ایرنا - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: رسانه باید وظیفه دفاع از دستاورد انقلاب اسلامی را برعهده گیرد؛ همچنین در قانونگذاری و برپایی مجلس قانون گذاری نیز اجرای عدالت و اعلام عدل مد نظر باشد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر الفت روز پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری کل استان کرمان افزود: ما در قوه قضاییه تمام حمایت خود را از اهالی با اصالت و انقلابی رسانه صورت می دهیم و به این همراهی افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه باید در این جشنواره نسبت عدالت با رسانه مشخص شود زیرا وقتی صحبت از عدالت می کنیم مفهومی فراتر از عدالتخانه و قانون در ذهن نقش می بندد ادامه داد: عدالتخانه محل تحقق عدالت است اما زمانی که صحبت از عدالت می کنیم و مباحث عدل به میان می آید، به این معناست که شیء را در موضع خود قرار دهیم یا به عبارتی باید بدانیم آن شیء چیست که باید در موضع خود قرار گیرد؛ یا ظلم آن است که شیء را در موضع خود قرار ندهیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: شاید اثر برقراری حق و ایجاد عدالت در آرامشی باشد که در اذهان مردم و شهروندان ایجاد می کند؛ برپایی حق، رفع دغدغه احقاق حق از مردم است زیرا کسی که به حق خود می رسد، به آرامش می رسد و کسانی که در این مسیر حرکت می کنند و آرامش‌بخش مردم هستند، بزرگترین خدمت را به مردم انجام می دهند.

الفت با اشاره به نسبت رسانه و عدالت برای ایجاد و حفظ آرامش در جامعه تصریح کرد: وظیفه و رسالت رسانه در حوزه عدالت، صیانت از عدالت و رشد دادن آن است.

وی ضمن اشاره به اینکه طبق نظر متفکران، دانشمندان و تئوریسین ها جامعه باید چهار فضیلت "عدل"، "فرزانگی، فرهیختگی و رحمت"، "دلیری، شجاعت و عفت" و "انضباط و عدم آشفتگی" را دارا باشد، گفت: در مورد عدل می گویند محل تجلی آن در عدالتخانه یا دادگستری امروز است که این عدالتخانه نیز متکی به مردان دادگر، عدل محور، حقیقت جو، پاکدست و پاک چشم است که نه تنها به حقوق دیگران طمع نمی کنند، بلکه از حقوق دیگران دفاع جانانه می کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، موضوع احساس عدالت را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: باید واضعان قانون، عاقلانه، مدبرانه و عالمانه در یک جامعه وجود داشته باشند که عدالت به تجلی برسد.

الفت ضمن تاکید بر اینکه جامعه باید وجود عدالت را حس کند و به آن معتقد باشد، عنوان کرد: امروز تلاش فراوانی از تمام مراجعی که به عدالت مشغول هستند را شاهد هستیم و باید بررسی کنیم آیا احساس وجود عدالت نیز در جامعه وجود دارد و شهروندان چنین حسی دارند یا خیر؟؛ باید به میزان الحراره این قسمت از بحث توجه کرد.

وی ادامه داد: اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد، معلوم است رسانه ها به وظایف خود به‌درستی عمل می کنند و اگر کم است باید رسانه ها بیشتر به این موضوع بپردازند.

الفت تاکید کرد: امروز نیازمند فعالیت موثر رسانه ها هستیم و این فعالیت مستلزم حمایت قضایی، اعتماد به رسانه و حمایت اجتماعی است که باید فضا و میدان را برای فعالیت های رسانه ای باز کرد زیرا هرچه رسانه ها دقیق تر عمل کنند، اشتیاق شهروندان برای دستیابی به رسانه های معاند کمتر می شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره رسانه و عدالت در کرمان به صورت مستمر از سال ۱۳۹۶ تاکنون جای خرسندی دارد و بسیار افتخار است که آغاز این حرکت از استان کرمان بوده که استان علم، ادب، نوآوری، خلاقیت، ایثار و فداکاری و قلب تپبنده کشور شناخته می شود و وجود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانگر نشاط و شور انقلابی در این استان است.

مراسم پایانی چهارمین جشنواره دوسالانه عدالت و رسانه کرمان با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha