زمان ارسال آثار به چهارمین جشنواره رسانه و عدالت کرمان تغییر کرد

جیرفت- ایرنا- طی فراخوان جدیدی که برای جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان منتشر شده زمان شرکت در این جشنواره به ۱۵ آبان تغییر کرده که اهالی رسانه می‌توانند آثاری که محدوده زمانی انتشار آنها اول مهر ۱۴۰۰ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ بوده را در این جشنواره شرکت دهند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، بر اساس این فراخوان عمومی علاقه مندان می توانند آثار خود را در بازه زمانی اول مهرماه ۱۴۰۰ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۲ براساس محورها و بخش های اعلام شده به نشانی Edalat.kr۹۶@gmail.com و یا از طریق سایت https://dadgostari-kr.eadl.ir ارسال کنند.

اهالی رسانه همچنین می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه واقع در کرمان خیابان عدالت، دادگستری کل استان کرمان، ساختمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طبقه دوم مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان ارسال کنند.

افراد می توانند برای اطلاعات بیشتر با تلفن دبیرخانه: ۳۱۲۲۶۶۰۱ و ۳۱۲۲۶۶۰۲ در ساعات اداری تماس بگیرند.

ایجاد رقابت سالم و تخصصی در بین اصحاب رسانه در حوزه حقوق و قضا، ترسیم چهره حقیقی نظام حقوقی - قضایی جمهوری اسلامی ایران، تبیین عزم قوه قضائیه برای اجرای عدالت، خنثی‌سازی اثرات عملیات روانی جریانات معاند خارجی و داخلی و هدفمندسازی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویدادهای دستگاه قضایی استان به منظور توسعه اعتماد عمومی بخشی از اهداف این جشنواره است.

موضوعات جشنواره

ارتقا کیفیت رسیدگی به پرونده ها (اتقان آرا)، اجرای اثر بخش و سریع احکام قضایی، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی و اعتماد به قوه قضاییه، مبارزه با فساد و برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی، سند تحول و تعالی قوه قضائیه، نقش قوه قضاییه در تحقق شعار سال و حمایت از تولید، حفظ و صیانت از حقوق شهروندی و نقش قاضی و دادستان در احیای حقوق عامه برخی از موضوعات این جشنواره است.

موضوعات دیگر این جشنواره شامل سیاست های قوه قضاییه در اقتصاد مقاومتی و حمایت عدلیه از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، حفظ حقوق بیت المال: مقابله با حاشیه نشینی، تغییر غیرمجاز کاربری ها، زمین خواری، صیانت و مدیریت منابع آبی است.

تعزیرات، نظارت بر بازار و مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز، اتباع بیگانه و چالش های پیش رو، بررسی نقش عفو و بخشودگی در کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش آگاهی های حقوقی و پیشگیری از وقع جرم در نیروهای مسلح، واکاوی نقش عفوهای موردی و معیاری رهبر معظم انقلاب در ارتقای نشاط اجتماعی جامعه، قوه قضاییه و ابرچالش اطاله دادرسی، نقش سازمان های وابسته به قوه قضاییه (بازرسی، زندان ها، پزشکی قانونی، تعزیرات حکومتی، قضایی نیروهای مسلح، دیوان عدالت اداری، ثبت اسناد و املاک و دادگاه ویژه روحانیت) در تحقق سند تحول و تعالی قوه قضاییه از دیگر موضوعات این جشنواره است.

نقش مردم و سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی در امر پیشگیری از وقوع جرم، استفاده از نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس، توسعه روش های حل اختلافات جایگزین رسیدگی قضایی، نقش داور، کانون های داوری و میانجیگر در صلح و سازش و نقش وکلا در کاهش اطاله دادرسی برخی دیگر از موضاعات این جشنواره است.

رشته های جشنواره

علاقه مندان می توانند در رشته های خبر، تیتر، گزارش ، مصاحبه، یادداشت و بخش چند رسانه ای شامل تولیدات چند رسانه ای (اینفوگرافیک و پوستر، گزارش تصویری و عکس، گزارش ویدئویی و کلیپ) و بخش ویژه شامل نقد عملکرد و فعالیت های قوه قضاییه با محوریت سند تحول وتعالی قوه قضاییه شرکت کنند.

خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، روزنامه های محلی و روزنامه های سراسری، هفته نامه ها، دو هفته نامه ها و ماهنامه ها می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رسانه ها به صورت مجزا مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار می گیرند و به عنوان اول تا سوم انتخاب و درسه بخش خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه و یادداشت معرفی می شوند.

گروه های چهارگانه لازم است برای دریافت امتیاز در تمام بخش های کمی جشنواره فایل PDF همه آثار خود را به صورت یک فایل ارسال کنند.

گروه های چهارگانه لازم است برای دریافت امتیاز در بخش کیفی، در هر رشته (خبر، گزارش، تیتر)، PDF آثار ذکر شده را به صورت فایل های جداگانه و به تعداد اعلام شده شامل خبر ۱۵ اثر، تیتر ۱۰ اثر و گزارش، یادداشت و مصاحبه هر کدام پنج اثر ارسال کنند.

هر رسانه باید آثار خود را به صورت الکترونیک در قالب فایل با پسوند Pdf و به شکل زیر ارسال کند. پوشه شماره یک شامل فایل تمام آثار منتشر شده در رسانه طبق فراخوان ( ارزیابی کمی)، پوشه شماره ۲ شامل فایل ۱۵ خبر انتشار یافته در رسانه به انتخاب مدیر مسئول ( ارزیابی کیفی(، پوشه شماره سه؛ فایل گزارش، مصاحبه و یاداشت های انتشار یافته در رسانه از هر کدام پنج اثر به انتخاب مدیر مسئول (ارزیابی کیفی(، پوشه شماره چهارشامل فایل ۱۰ تیتر انتشار یافته در رسانه به انتخاب مدیر مسئول ( ارزیابی کیفی) باشد.

هر رسانه لازم است در بخش خبر پنج اثر، تیتر سه اثر و (گزارش ، مصاحبه ، یادداشت ) نیز سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، اما هرشرکت کننده صرفا می تواند در یک رشته به عنوان برگزیده انتخاب شود.

درصورتی که اثری فاقد مشخصات نویسنده و یا با اسم مستعار در رسانه منتشر شده باشد، ارسال کننده باید تاییدیه اصالت و مالکیت اثر را از مدیر مسئول دریافت و فایل آن را از طریق پست الکترونیک به همراه آثار ارسال کند.

در بخش چند رسانه ای این جشنواره از سه اثر برتر در رشته های (اینفوگرافیک و پوستر، گزارش تصویری و عکس، گزارش ویدئویی و کلیپ) بر اساس رای کمیته داوران تخصصی با اهدای لوح سپاس، جایزه نقدی و تندیس جشنواره تجلیل خواهد شد.

در بخش ویژه دادگستری استان کرمان در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و در اجرای راهبرد حمایت از نقدهای سازنده و منصفانه از سه نقد برتر درباره قوه قضائیه ارسال شده به جشنواره بر اساس رای کمیته داوران تخصصی در خود دادگستری با اهدای لوح سپاس، جایزه نقدی و تندیس جشنواره تقدیر خواهد شد.

داوری آثاراز ۲۵ آبان تا ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۲ انجام می شود در زمستان هم جشنواره برگزار و نفرات برتر معرفی می شوند.

دادگستری کل استان کرمان با همکاری مرکز رسانه قوه قضاییه، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب استان کرمان، صدا و سیمای مرکز کرمان، بسیج رسانه سپاه ثارالله استان و خانه مطبوعات (شمال و جنوب استان) آماده برگزاری چهارمین دوره جشنواره انتخاب رسانه های برتر در حوزه قضایی استان کرمان با عنوان رسانه و عدالت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha