برگزاری میز خدمت گمرک پرویزخان برای پاسخگویی به مشکلات تجار +فیلم

قصرشیرین - ایرنا- میز خدمت اداره کل گمرک پرویزخان در شهرستان قصرشیرین روز پنجشنبه با حضور معاونان و کارشناسان گمرکی به منظور بررسی مسائل و مشکلات تجار، پیله‌وران و مجموعه فعالان تجاری و اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رضا قربانی» سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان در حاشیه برپایی این میز خدمت گفت: رسیدگی و بررسی درخواست های فعالان اقتصادی شامل تجار، پیله وران و مشکلات سامانه، تغییر مجوزها و تغییر بخشنامه های گمرکی، پیگیری مشکلات رانندگان ترانزیت سوخت در عراق، تسهیل در انجام فرایندهای گمرکی از مهم ترین موارد مطرح شده بود.

وی اظهار کرد: گمرک پرویزخان بنا بر اعلام معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران یک دروازه نوظهور برای ترانزیت و نقطه عطفی در حوزه مبادلات تجاری برای گمرک راهبردی است و همکاران ما شبانه روزی و جهادی به منظور تسهیل در امر مبادلات تجاری و ترانزیت و رفع مشکلات تجار و مقابله با قاچاق کالا و سوخت پای کار هستند.

سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان گفت: روزانه تشریفات گمرکی ۲ هزار و ۳۱۳ کامیون انواع کالا و ترانزیت و سوخت در این گذرگاه رسمی انجام می‌شود که این کامیون ها شامل ۹۰۰ کامیون صادراتی، ۶۱۳ تانکر سوخت ورودی از عراق و بازگشت ۸۰۰ تانکر خالی به عراق است.

وی اظهار کرد: تشریفات گمرکی این تعداد کامیون در روز با حضور شبانه روزی کارکنان واحدهای مختلف گمرک انجام می‌شود و آن ها با تلاشی مضاعف برای تحقق رونق اقتصادی این مرز تلاش می‌کنند.

سرپرست گمرک پرویزخان گفت: رفع گره های ترافیکی و کنترل نظم و تردد این مرز با توجه به حجم زیاد تردد کامیون های تجاری یک ضرورت است و تلاش می‌کنیم با همکاری و تعامل مجموعه ادارات همجوار با مرز این کار تحقق یابد.

به گزارش ایرنا ، در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزارو ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته که سهم استان کرمانشاه از مجموع صادرات کشورمان به عراق را ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بوده که در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha