محموله بیش از ۳۱۷ هزار کامیون از طریق گمرکات کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه - ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری محموله ۳۱۷ هزار و ۸۹۸ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی با انجام تشریفات گمرکی، کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

علی‌اصغر عباس‌زاده روز شنبه به ایرنا توضیح داد که از این تعداد کامیون عبوری حامل کالای صادراتی از حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با تردد ۱۱۹ هزار و ۳۹ دستگاه بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه سهم گمرک خسروی از کامیون‌های حامل کالای صادراتی در این مدت از گمرکات استان کرمانشاه را ۷۹ هزار و ۵۴۲ دستگاه و تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات سومار را ۶۱ هزار و ۲۳۷ دستگاه در این مدت عنوان کرد.

عباس‌زاده، تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرک شوشمی را ۲۲ هزار و ۷۹۵ دستگاه و از گمرک شیخ صله را ۳۵ هزارو ۲۸۵ دستگاه ذکر کرد.

وی حجم کالاهای صادراتی توسط این تعداد کامیون را ۶ میلیون و ۷۵ هزار و ۸۶۵ تن به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار بیان کرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha