۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85410261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت جدی برقیمت کالاهای اساسی در ایام پایانی سال در کردستان

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار کردستان گفت:دستگاه های مختلف باید در زمینه بازرسی و نظارت بر بازار و قیمت کالاهای اساسی در ایام پایانی سال با ادارت زیربط مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، علی نوری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سنندج اظهار کرد: در زمینه نظارت بر قیمت ها و وضعیت بازار در ایام پایانی سال همه دستگاه ها باید با ادارات صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات از لحاظ خودرویی و نیروی انسانی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان لیست نیازمندی‌های استان را احصا و ابلاغ کنند، گفت: همچنین توزیع و تامین کالاهای اساسی در استان با نظارت مستقیم ادارات در شهرستان‌ها انجام شود، به گونه‌ای که رضایتمندی مردم فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به احداث بازار روز در استان نیز اشاره کرد و گفت: این مهم از تاکیدات شخص رییس جمهور در سفر به استان‌های مختلف از جمله استان کردستان بوده است و انتظار می رود در این زمینه نیز پیگیرهای لازم برای برای نقاط مورد نیاز انجام شود.

نوری در ادامه از کم‌کاری برخی از دستگاه‌ها در توجه به اجرایی کردن مصوبات انتقاد کرد و گفت: تعدادی از دستگاه‌ها در زمینه اجرایی کردن مصوبات کم کاری می کنند و در جلسات فقط به قرائت مصوبات گذشته بدون هیچ خروجی می پردازند که انتظار داریم از این پس اهتمام جدی تری به این مهم داشته باشند.

وی همچنین از عدم نظارت بر قیمت گوشت در استان انتقاد کرد و گفت: جهاد کشاورزی در نظارت و جلوگیری از قیمت گوشت در استان ضعیف عمل کرده است، ضمن اینکه به این سازمان ماموریت داده می شود نسبت به ارائه برنامه قابل اجرا جهت مدیریت دلالان گوشت اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: در زمان های مختلف اقداماتی توسط جهاد کشاورزی انجام شده اما آنچه مردم و مسئولان استان مشاهده می کنند، عملکرد خوبی نیست و باید مدیریت شود.

برپایی ۱۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار استان برای ایام پایانی سال و آرامش بخشی به سطح بازار ۱۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ۱۰ شهرستان استان از ۱۹ تا ۲۸ اسفند در استان دایر می شود.

بختیار خلطقی افزود: این نمایشگاه‌ها در قالب بیش از ۶۰۰ غرفه بوده و کالاهای اساسی مرتبط و مورد نیاز در ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان را به مردم ارائه می دهد.

نظارت جدی برقیمت کالاهای اساسی در ایام پایانی سال در کردستان

وی تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا تا پایان سال توسط دستگاههای اجرایی چه کالایی و چه خدماتی ممنوع است و. اگر افزایش قیمتی نیز قرار باشد انجام شود باید با نظارت دستگاه‌های مربوطه باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در راستای تنظیم بازار استان در ایام پایانی سال طرح فروش فوق العاده در سطح واحدهای صنفی نیزانجام خواهد شد و ۲۰۰ واحد صنفی با۱۰تا۱۵درصد تخفیف نسبت به ارائه کالا در فروشگاههای بزرگ اقدام می کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بین دستگاههای ناظر بر بازاراستان هماهنگی مطلوبی با محوریت تعزیرات حکومتی شکل گرفته است و انتظار می رود این هماهنگی دربین ادارات شهرستانی نیز شکل بگیرد.

توزیع ۱۱ هزار تن کالا در بازار استان

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: از اول سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۲۴۱ تن کالای تنظیم بازار شامل برنج، شکر، مرغ منجمد و گوشت منجمد قرمز در سطح بازار استان توزیع شده است.

پوریا شهسوای افزود: از این میزان کالا ۲هزار ۱۶ تن برنج، هفت هزار و ۵۰۳ تن شکر، هزار و ۱۵۸ تن مرغ منجمد و ۵۶۴ تن گوشت منجمد قرمز بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز اتحادیه دامداران استان ۶۰ تن گوشت منجمد گوسفندی را وارد کرده که تاکنون ۲۳ تن از آن توزیع شده است و مابقی نیز توزیع خواهد شد.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کردستان همچنین به میزان نیازسهمیه اقلام تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: هم اکنون در زمینه تولید و توزیع گوشت مرغ کمبودی نداریم، اما ۷۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن گوشت منجمد قرمز و ۳۰۰ تن شکر در استان نیاز داریم.

تامین ۴۷۰ تن میوه و مرکبات شب عید

نظارت جدی برقیمت کالاهای اساسی در ایام پایانی سال در کردستان

مدیر تعاون روستایی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حضار ۴۷۰ تن میوه و مرکبات شب عید شامل ۲۰۰ تن سب، ۲۵۰ تن پرتقال و ۲۰ تن خرما تامین و انجام شده و در سردخانه های استان ذخیره شده و در روزهای پایانی سال توزیع می شود.

بهرام کوشکی افزود: این اقلام تامین شده در ۹۰ غرفه موقت شامل ۳۰ غرفه در سنندج و ۶۰ غرفه در سایر شهرستان‌های استان در روزهای پایانی سال توزیع خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha