۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85413365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور اعضای ستاد ملی رفع موانع تولید در کردستان

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبر: 85413365
حضور اعضای ستاد ملی رفع موانع تولید در کردستان

سنندج-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: اعضای ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید از سال آینده هر ماه در استان به منظور برطرف کردن مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی حضور پیدا می کنند.

به گزارش ایرنا، علی نوری شامگاه شنبه در دویست و یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد،اظهار کرد: رویکرد این کارگروه از سال آینده تغییر پیدا می کند و بیشتر به موضوعاتی که در توسعه زیرساخت های مرزی، صنعتی و گردشگری اثرگذارند، پرداخته می شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که بسیاری از وزرا عضو ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید هستند از سال آینده جلسات کارگروه را با حضور تعدادی از این اعضا برای تسریع در رفع مشکلات حوزه تولید استان، برگزار می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: بیش از ۱۵۰۰ واحد تولیدی در بخش صنعت و معدن استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: ۷۰۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اعلامی برای بخش صنعت استان بوده در سال جاری که از این میزان ۳۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و از این میزان تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: بانک ها موسسات خدماتی هستند نه بنگاه داری، لذا یکی از مهمترین رسالت های آنها پرداخت تسهیلات به متقاضیان است.

نوری بیان کرد: مخالف صددرصدی واگذاری اراضی به تعدادی متقاضی هستم که به بهانه تولید درخواست زمین می کنند ولی هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: گروه شرکت های سماء از سال ۱۳۹۴ در کمیسیون های مختلف موضوع مربوطه به مشکلات آنها مطرح شده ولی تاکنون اقدامی انجام نداده اند لذا تا پایان سال برای آخرین بار به این گروه فرصت داده می شود اقدام به احیا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه حمایت به موقع و درست باعث توسعه می شود، گفت: چند ماه گذشته از کارگاه تولید وسایل چوبی در سنندج که در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع مستقر بود، بازدید کردیم و با توجه به توانمندی افراد شاغل در این واحد و حمایت های دولتی مساحت این واحد به ۵۰۰ مترمربع افزایش یافت و حال درخواست توسعه آنرا به ۲ هزار مترمربع دارند.

اجرای ۶۹ درصد مصوبات کارگروه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در این جلسه اظهار کرد: تاکنون در ۲۱۰ جلسه تشکیل شده این کارگروه ۱۸۸۵ پرونده مطرح شده که منجر به تصویب ۳۳۲۸ مصوبه شده است.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه ۶۹ درصد مصوبات انجام و ۳۱ درصد در دست پیگیری است، افزود: هزار و ۷۳۵ مصوبه انجام شده مربوط به مسائل بانکی، ۵۷ مورد آن هم مالیاتی و ۴۸۸ مصوبه هم در دیگر بخش ها بوده است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این تعداد مصوبه اشتغال ۲۱ هزار د ۹۶۸ نفر تثبیت شده است و با اجرای کامل مصوبات هم میزان اشتغال حفظ شده به ۲۳ هزار و ۸۹۰ نفر خواهد رسید.

ارائه درخواست های امهال تسهیلات چند واحد در بخش کشاورزی و صنعتی، تصویب ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی شرکت فرآوران صنابع پتروشیمی غرب آوران سنندج به منظور تخصیص تسهیلات مورد نیاز، درخواست کاهش جریمه اعمال شده در اضافه ساخت واحد تولیدی در شهرک صنعتی بانه از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha