۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85409970
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهدای سنگرساز بی‌سنگر آبادان برگزار شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85409970
یادواره شهدای سنگرساز بی‌سنگر آبادان برگزار شد

آبادان - ایرنا - سی و نهمین یادآوره ۹ شهید سنگرساز بی سنگر آبادان که ۱۷ اسفند سال ۶۳ در بمباران هوایی دشمن متجاوز به ساختمان جهاد به شهادت رسیدند با حضور خانواده‌های شهدا، سران شیوخ و عشایر و جمعی از مسئولان محلی چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا احسان عباسپور معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان روز چهارشنبه در این آیین گفت: جهادگران نیز به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر با ادوات خود و با دست خالی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و برگ زرینی را در جهاد سازندگی رقم زدند.

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده سپاه آبادان در دوران محاصره نیز بیان کرد: جهاد سازندگی به عنوان سنگرساز بی سنگر در طول جنگ تحمیلی در خدمت جبهه و رزمندگان بود و با ساخت خاکریز و سنگر کمک شایانی به رزمندگان کردند.

سردار عبدالحسن بنادری افزود: جهاد سازندگی آبادان از نیروهای با دانش برخوردار بود و در حالی که احداث پل نظامی مقدور نبود با ساخت پل ابتکاری ذوالفقاری عبور از رودخانه بهمنشیر را با حداقل امکانات امکان‌پذیر کردند.

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم آبادان در زمان محاصره دشمن توضیح داد: در صورت سقوط آبادان و جدا شدن آن از کشور، تهدیدی جدی برای شهرهای ماهشهر، اهواز و شادگان به وجود می‌آورد.

سردار بنادری اظهار کرد: وجود مردان و زنان و عشایر در شهر و نوار مرزی باعث شد که حتی یک بعثی جرات عبور از اروند را نداشت.

یک فعال فرهنگی و راوی دفاع مقدس گفت: هر جا کار جهادی انجام شده خدا نیز یاور ما بوده است.

حسین یکتا افزود: جهادگران به عنوان سنگر سازان بی‌سنگر در کنار رزمندگان اسلام نقش مهمی در سرنوشت دفاع مقدس داشتند.

وی با تاکید بر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان اظهار کرد: شهدا خود را نثار انقلاب، اسلام و کشور کردند و امروز به همین دلیل از همه جای ایران به زیارت شهدای هشت سال دفاع مقدس در شلمچه می‌آیند.

عبدالرحمن فرصیاد، حاج غلام حسین کیانی، محمدرضا اسپرغم، حاجی بابا خلیلی، عبدالرسول هاشمی، عباس مرتضوی، جعفر بریمی پور، ابراهیم سینه باغی زاده، محمدرضا قائدی ۹ شهید جهاد کشاورزی آبادان هستند که ۱۷ اسفند سال ۶۳ بر اثر بمباران هوایی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha