۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۲۱:۳۸
کد خبر: 80573994
T T
۰ نفر

يادواره 9 جهادگر شهيد در آبادان برگزار شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۲۱:۳۸
کد خبر: 80573994
يادواره 9 جهادگر شهيد در آبادان برگزار شد

آبادان- يادواره 9 جهادگر شهيد آبادان كه در17اسفند ماه 1363 در حمله رژيم بعثي به شهادت رسيدند روزچهارشنبه با حضور نمايندگان مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از جهادگران هشت سال دفاع مقدس در مديريت جهادكشاورزي اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا 'حسین دهدشتی' از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: شهدای جهادسازندگی پیشگامان سازندگی و پیام رسانان انقلاب به دورترین نقطه از خاك میهن اسلامی بودند.

وی افزود: جهاد در جنگ حضور مهندسی داشت و با ساخت پل، سنگر، خاكریز و جاده در مناطق مختلف باعث پیشرفت رزمندگان در جنگ می‌شد.

دهدشتی اظهار داشت: لقب سنگرسازان بی‌سنگر كه از سوی امام خمینی (ره) به جهادگران جهاد سازندگی داده شد به دلیل نقش بزرگ این جهادگران این نهاد انقلابی در جنگ بود.

سرپرست مدیریت جهاد كشاورزی آبادان نیز گفت: شهدا عاشقانه در راه دفاع از دین و وطن شان به دنیای فانی پشت كردند و در راه دفاع از كیان اسلامی به شهادت رسیدند.

'رضا پلنگ زا' افزود: امروز همه وظیفه داریم تا از خود گذشتگی های رزمندگان اسلام و جهادگران را به طور صیحیح به نسل جدید انقلاب منعكس كنیم.

بنا به اظهار وی جهاد آبادان 40 شهید ، 14 جانباز و یك آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.

در 17 اسفند سال 1363، 9 نفر از اعضای اصلی شورای مركزی مدیریت جهاد سازندگی آبادان در جریان بمباران هوایی دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

در این مراسم، اعضای اسلامی شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها ، مسوولان محلی ، خانواده معظم شهدا ، جانبازان ، ایثارگران ، آزادگان و دیگر قشرهای مردم حضور داشتند با اجرای برنامه هایی یاد و خاطره این شهدا گرامی داشته شد.

538/7102

سرخط اخبار استان‌ها