۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85050471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهدای جهاد آبادان برگزار شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85050471
یادواره شهدای جهاد آبادان برگزار شد

آبادان - ایرنا - سی‌وهشتمین یادآوره ۹ شهید سنگرساز بی سنگر آبادان که ۱۷ اسفند سال ۶۳ در بمباران هوایی دشمن متجاوز به ساختمان جهاد به شهادت رسیدند با حضور خانواده‌های شهدا، سران شیوخ و عشایر و جمعی از مسئولان محلی سه‌شنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا روز سه‌شنبه مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در یادواره شهدای جهاد آبادان با بیان اینکه انتقال فرهنگ مقامت به نسل چهارم انقلاب مستلزم شیوه‌های جدید است گفت: شهدای جهادسازندگی پیشگامان سازندگی و پیام رسانان انقلاب به دورترین نقطه از خاک میهن اسلامی بودند.

حجت الاسلام علی صالح‌آبادی افزود: جهاد در جنگ حضور مهندسی داشت و با ساخت پل، سنگر، خاکریز و جاده در مناطق مختلف باعث پیشرفت رزمندگان در جنگ می‌شد.

وی اظهارکرد: لقب سنگرسازان بی‌سنگر که از سوی امام خمینی (ره) به جهادگران جهاد سازندگی داده شد به دلیل نقش بزرگ این جهادگران این نهاد انقلابی در جنگ بود.

حجت الاسلام صالح‌آبادی بیان‌کرد: دشمن متجاوز در طول هشت سال جنگ با انواع سلاح و مهمات برابر رزمندگان اسلام که تجهیزات نظامی چندانی نداشتند به جنگ آمد، اما رزمندگان ایران اسلامی ایستادگی کردند و یک وجب خاک به دشمن ندادند.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز در این آیین گفت: شهدا عاشقانه در راه دفاع از دین و وطن به دنیای فانی پشت کردند و در راه دفاع از کیان اسلامی به شهادت رسیدند.

حسن دشتی‌نژاد: امروز همه وظیفه داریم تا از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام و جهادگران را به طور صیحیح به نسل جدید انقلاب منعکس کنیم.

در ۱۷ اسفند سال ۱۳۶۳، ۹ نفر از اعضای اصلی شورای مرکزی مدیریت جهاد سازندگی آبادان در جریان بمباران هوایی دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

در این آیین از ۳۸ خانواده شهید و ایثارگر جهاد کشاورزی آبادان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha