حفاظت از محیط زیست یک وظیفه دینی، اخلاقی و اقدامی برای توسعه پایدار است

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: حراست از محیط زیست نه تنها یک وظیفه دینی و اخلاقی بلکه اقدامی در راستای افزایش بهره وری و توسعه پایدار است که باید در دستور کار همه جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجتبی حسینی روز چهارشنبه آیین تجلیل از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز همدان افزود: با رشد روز افزون جمعیت و توسعه فناوری، حفاظت از محیط زیست به مساله مهم و اساسی در ایران و جهان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: همه عوامل زیستی و غیر زیستی با هم ارتباط برقرار کردند تا یک تعادل اکولوژیک برای جامعه ایجاد کنند چراکه این تعادل اکولوژیک، پایداری جامعه انسانی و بهروری را برای ما تضمین می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: برای اینکه بتوانیم حفاظت محیط زیست و تعادل بخشی اکولوژیک جامعه را به شکل مناسب داشته باشیم باید کارهایی انجام شود که در گام نخست مدیریت مصرف انرژی و استفاده از منابع تجدید پذیر است.

حسینی ادامه داد: مدیریت پسماند با جدا سازی و تفکیک آن به حفظ منابع آبی و خاکی و جلوگیری از آلودگی آنها کمک می کند و باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: مدیریت مصرف و حفاظت از منابع آبی همچنین حفاظت از حوضچه های آبی تکلیف زیست محیطی همه ماست همینطور جلوگیری از آلودگی هوا نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب واحدهای سبز، گفت: معیارهای مختلفی در انتخاب واحدهای صنعتی و معدنی و خدماتی سبز از جمله بهبود سیستم پالایش و آلاینده واحدها، مدیریت پسماند و روان آب ها، تصفیه فاضلاب صنعتی و انسانی مد نظز بوده است.

وی بیان کرد: سه واحد استانی شامل شرکت بافتینه، بافت سان و بیمارستان آتیه همدان در ارزیابی ها صاحب رتبه کشوری شدند و طبق ارزیابی ها در سطح استانی نیز ۱۷ واحد تولیدی سبز لوح زرین را دریافت کردند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان همدان نیز در این مراسم گفت: کشور ۲۰ روز سختی را در جریان انتخابات پشت سر گذاشت چرا که برای افزایش نارضایتی و کاهش مشارکت عده ای در اقدام خرابکارانه اقدام به انفجار خط لوله گاز کردند که با تلاش سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات زمین گیر شدند.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه آنها برای شب و روز انتخابات و شمارش آرا برنامه داشتند،افزود: طراحی های آنها برای کاهش میزان مشارکت مردم در پای صندوق رای از یکسال گذشته آغاز شد اما مردم با وجود همه مشکلات، تورم، گلایه مندی و اعتراض، پای صندوق آمدند.

وی در ادامه با بیان اینکه همراهی محیط زیست با شهرک های صنعتی به معنای کوتاه آمدن از اجرای قوانین نیست،اظهار کرد: زمانی در زمینه فروسلیس شرایط نامطلوب بود که با تلاش سازمان صنعت معدن و تجارت، شهرک های صنعتی و محیط زیست این مشکل رفع شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha