نهال‌هایی به نام نونهالان طرح سفیران سبز در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: طرح سفیران سبز در مراکز ۳۱ گانه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان اجرایی شد و نهال‌های کاشته شده به‌نام کودکان دست‌اندرکار نامگذاری شد.

سیدجلیل میرعظیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سفیران سبز به منظور مشارکت در کاشت یک میلیارد نهال به همت کانون پرورش فکری و دستگاه‌های فعال در عرصه پاسداشت محیط‌ زیست در کانون استان گیلان اجرایی شد.

وی افزود: طرح سفیران سبز که با رویکردی آموزشی و تربیتی و به‌منظور کاشت نهال توسط اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برنامه‌ریزی‌ شد، نگاهی ویژه به توصیه‌های دین مبین اسلام، معصومین (ع)، بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در ارتباط با کاشت درخت و صیانت از محیط زیست دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان بیان کرد: فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان، توسعه و ترویج فرهنگ صیانت از محیط‌ زیست، جذاب‌سازی فعالیت‌ها، تقویت فرهنگ همگرایی، تعامل و مشارکت با دیگر مجموعه‌های فعال در این عرصه، از جمله اولویت‌های کانون برای مشارکت در کاشت یک میلیارد نهال طی فرآیندی چهار ساله است.

وی با بیان اینکه ۱۵ اسفند روز درختکاری، نقطه آغاز این حرکت هدفمند و فرآیند محور قرار گرفت، اضافه کرد: مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ مشارکت خانواده‌ها، مدارس و اولیای تربیتی، نسبت به کاشت سه اصله نهال از سوی هر یک از آینده‌سازان ایران اسلامی اقدام‌ کردند.

میرعظیمی؛ فضای سبز، محدوده جغرافیایی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، مدارس و بوستان‌ها را گستره اجرای طرح سفیران سبز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و ادامه داد: در اجرای این طرح ضمن شناسایی گونه‌های مناسب برای کاشت در هر منطقه و بهره‌گیری از نگاه کارشناسان حفاظت‌ از محیط‌زیست، واحد فضای سبز و پارک‌های شهرداری‌ها، گامی اثربخش در عرصه فعالیت‌های زیست‌ محیطی برداشته‌ شده‌است.

وی بیان کرد: نامگذاری نهال‌ها به‌نام کودکان دست‌اندرکار کاشت نهال، برپایی کارگاه‌ فعالیت‌های زیست‌ محیطی با حضور کارشناسان حفاظت‌ از محیط‌ زیست و دیگر مجموعه‌های فعال در این عرصه، از جمله برنامه‌های جانبی در پویش ملی کاشت نهال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: فعالیت‌های زیست‌ محیطی و فرهنگ‌سازی در قالب برنامه‌های متنوع و خلاقانه اعم برنامه‌های کانون پرورش فکری بوده که به طور جدی دنبال می‌شود.

۱۵ تا ۲۲ اسفند هفته درختکاری نام گرفته‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha