۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85409262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۴ اثر به سومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان ارسال شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۱۸۴ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه استان ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد شریفی پور روز سه شنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان اظهار کرد: هیات داوران که از اصحاب رسانه هستند آثار را داوری و نفرات برتر را تعیین کردند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی در تولید اکسیژن و ترسیب کربن نقش بی‌بدیلی دارد، افزود: خدمت به خلق و کمک به چرخه طبیعت وطیفه ماست، چراکه وامدار طبیعت هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: ۱۳۵ میلیون هکتار منابع تجدیدپذیر در کشور داریم که ۸۲ درصد از پهنه ایران را تشکیل می دهد.

شریفی پور یادآور شد: از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار(۶۲ درصد) آن را جنگل و ۴۸ درصد را مراتع تشکیل داده است که شامل بیش از هزار گونه گیاهی با خواص دارویی، صنعتی و علوفه ای است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۵ هزار تن علوفه نیاز بهره برداران دامی استان است، اضافه کرد: از سوی دیگر شرایط توپوگرافی استان و سرشاخه بودن پنج آبخیز کشور، از ویزگی های جغرافیایی استان است که در کمتر استانی دیده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه ۲۶۰ پرسنل این اداره کل، وظیفه صیانت از عرصه ها را برعهده دارند، بر لزوم همکاری مردم و دستگاه ها برای حفاظت از عرصه های طبیعی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha