عناوین برتر سومین جشنواره « رسانه و منابع طبیعی » کردستان به خبرنگاران ایرنا رسید

سنندج- ایرنا- در آیین پایانی سومین جشنواره « رسانه و منابع طبیعی » خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج سه عنوان نخست و ۲ عنوان دوم را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره « رسانه و منابع طبیعی » با معرفی افراد و خبرگزاری های برتر، شامگاه سه‌شنبه در سنندج به کار خود پایان داد.

در بخش عکس، «سید مصلح پیرخضرانیان» از خبرگزاری ایرنا توانست عنوان اول را از آن خود کند و در بخش گزارش نیز «کلثوم مومنی» از خبرگزاری ایرنا رتبه نخست را به تشخیص هیات داوران به دست آورد.

رتبه نخست بخش مصاحبه به «کلثوم مومنی» از خبرگزاری ایرنا رسید و در بخش خبر باز هم «کلثوم مومنی» از خبرگزاری ایرنا، حائز رتبه دوم شد.

خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج در مجموع با ارسال ۱۱ اثر رتبه دوم رسانه برتر سومین جشنواره « رسانه و منابع طبیعی » را کسب کرد و از این رسانه تجلیل شد.

داوری آثار را مسعود احمدی، شیروان یاری، سلیمان الله مرادی، مصطفی مخدومی و منصور اولی بر عهده داشتند.

عناوین برتر سومین جشنواره « رسانه و منابع طبیعی » کردستان به خبرنگاران ایرنا رسید

لزوم بومی سازی دستورالعمل‌های صیانت از منابع طبیعی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: رسانه ها در فرهنگسازی صیانت از مواهب و منابع طبیعی، نقش ویژه‌ای دارند.

عبدلله رشیدی‌پور افزود: ۶۲ درصد از مساحت ۲۹ هزار کیلومتر مربعی کردستان را منابع طبیعی (جنگل و مرتع) تشکیل می‌دهد که سرمایه ارزشمند و ظرفیتی بی بدیل به شمار می رود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در نحوه استفاده از این منابع خدادادی، مسوولیت سنگینی بر عهده دارند، ادامه داد: بیشترین مانع و مشکل در این حوزه، فرهنگسازی صحیح است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با یادآوری نقش رسانه ها در توقف شکار حیوانات در استان، اضافه کرد: امروز نیز در حوزه های ضروری نظیر صیانت از منابع طبیعی، جلوگیری از تخریب و تصرف و مصرف انرژی نیازمند ورود فعال رسانه ها هستیم.

رشیدی‌پور با اشاره به اقدامات خوبی که در تبدیل حفاظت از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی در کردستان انجام شده است، اظهار کرد: تنها با مشارکت همه آحاد مردم است که می شود در این زمینه به کمال رسید.

وی بر لزوم بومی‌سازی دستورالعمل‌های این حوزه بر اساس فرهنگ و دیدگاه مردم هر منطقه تاکید کرد و گفت: تیم دولت سیزدهم در کردستان بدون توجه به حاشیه ها در بخش های مختلف وارد عمل شده و بدون شعارگرایی کارکردهای موثری در این بخش به ویژه آبخیزداری داشته است.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان، جامعه‌ای زنده است که منابع طبیعی آن سرزنده و جوان باشد و برای تحقق این موضوع همه باید به کمک این بخش بیایند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha