کتاب «نقاشان کرمانشاه» رونمایی شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبر: 85409203
کتاب «نقاشان کرمانشاه» رونمایی شد

کرمانشاه_ ایرنا_ نویسنده کتاب نقاشان کرمانشاه گفت: از این مجموعه که به صورت یک قطعه خشتی بزرگ در ۴۵۶ صفحه، چاپ رنگی و جلد سقف گالینگور است رونمایی شد.

مریم ودودیان روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از کتاب نقاشان کرمانشاه در تالار وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاعات این کتاب با مقدمه محمدعلی سلطانی و گردآوری مریم ودودیان و زهرا پورخوش طی سالیان جمع‌آوری و به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه این اثر با قیمت ۱۹ میلیون ریال در بازار به فروش می‌رسد، ادامه داد: این اثر شامل احوال و آثار نقاشان کرمانشاهی از دوره قاجاریه تا کنون است.

ودودیان گفت: این کتاب دارای آثار هنرمندانی است که در جای‌جای ایران و جهان زیسته‌اند و در این مجموعه به دو زبان فارسی و انگلیسی نگارش شده است.

مفاخر کرمانشاهی همیشه مایه مباهات در کشور هستند

در ادامه این آیین، سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: فرهنگ و هنر حوزه اثرگذاری است و خوشبختانه استان کرمانشاه دارای مفاخر ارزشمندی در این حوزه است که همیشه مایه مباهات هستند.

حامد دمیاد با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی جامعه ما، چالش نشر و تبلیغ گفتمان‌ها است، افزود: اندیشه‌ها، فضایل اخلاقی و ارزش‌های جامعه متاسفانه به دلیل نپرداختن به حوزه رسانه بیشتر اوقات به حاشیه راندن شده‌اند.

وی ادامه داد: خود هنر به عنوان یک ارزش، حرفه و علاقه‌مندی در بین جوانان شناخته می‌شود اما متاسفانه به دلیل کم‌کاری یا تکریم نشدن مفاخر هنری خاص شاهدیم که آنطور که باید و شاید در جامعه طرفدار پیدا نکرده است.

دمیاد افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از نسل جوان از فضای کتاب، شعر و هنر دوری گرفته‌اند و اگر هم دنبال هنر باشند آن هنر ناب را نتوانسته‌ایم به آنان بشناسانیم.

وی گفت: تمام ابزارهای هنر باید در خدمت رشد، تبلیغ و ترویج فضائل اخلاقی و گفتمان‌های ناب در جامعه باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha