استاندار: شهرداری کرمانشاه چهره شهر را برای نوروز زیبا کند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بر زیباسازی چهره شهرهای استان بویژه مرکز استان برای تعطیلات پیش روی نوروز و استقبال شایسته از مسافران و زائران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمد طیب صحرایی امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه افزود: وضعیت آسفالت معابری شهر کرمانشاه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه همچنین بر ساماندهی نخاله های ساختمانی در ورودی و خروجی های شهر، جمع آوری سگ های ولگرد و آسفالت معابر نیز تاکید کرد و گفت: شهرداری باید برنامه آسفالت معابر شهری را تا دو روز آینده به استانداری اعلام کند زیرا به هیچ عنوان آسفالت معابر شهری ما و به طور خاص شهر کرمانشاه قابل قبول نیست و حتما باید در اولویت (کارها) قرار گیرد.

وی با یادآوری ضرورت کنترل قیمت ها اظهار کرد: مساجد بین راهی از هم اکنون برای اقامه نمازهای سه گانه باز و بقاع متبرکه نیز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشته باشند؛ نمازخانه های بین راهی به لحاظ پاکیزگی و تجهیزشان باید مورد بررسی و رسیدگی (دستگاههای ذیربط) قرار گیرد.

صحرایی اهمیت خدمات مناسب سفر به گردشگران را مورد اشاره قرار داد و گفت: سوییت‌ها و اماکن اقامتی غیرمجاز به ویژه در محدوده طاق بستان نیز مورد نظارت مستمر دستگاههای مسوول قرار گیرند تا آسیب فرهنگی - اجتماعی ایجاد نشود.

مجموعه‌های گردشگری به فضای ضد ارزش تبدیل نشود

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: مجموعه‌های گردشگری استان نباید به فضای ضد ارزش و یا تهدیدی برای فرصت‌های استان تبدیل شود.

صحرایی با بیان اینکه مطلقا و به هیچ عنوان نباید نسبت به ارزش‌های معنوی و فرهنگی جامعه بی‌تفاوت باشیم، افزود: خوشبختانه مردم نسبت به جدی گرفتن ارزش ها بسیار مسوولانه عمل می‌کنند و معدود افرادی که احتمالا از کیلومترها راه این استان را برای مقصد گردشگری انتخاب کرده اند تنها نیاز به یک یادآوری برای حفظ حرمت حجاب و ماه رمضان دارند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این زمینه بدون هر گونه تعارفی از مسوولان میراث فرهنگی می‌خواهم این موارد را جدی بگیرند، یادآور شد: آرامش اماکن گردشگری و آسایش گردشگر مهم است و گروه های امر به معروف و نهی در برابر معدود کسانی که بخواهند آرامش مردم را بهم بزنند؛ مورد حمایت پلیس هستند.

تمرکز بر حوزه گردشگری کرمانشاه از سال آینده

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: از سال آینده تمرکز بیشتری روزی مباحث میراث فرهنگی و گردشگری خواهد شد و این به معنای کمرنگ شدن بقیه مباحث نیست زیرا همه می دانند استان از ظرفیت و فرصت‌های بسیار ویژه ای در حوزه گردشگری برخوردار است.

صحرایی افزود: در کنار اهتمامی که باید به فضای صنعتی و کشاورزی داشته باشیم محور فعالیت (اقتصادی) سال آینده اهتمام ویژه به میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان است.

صحرایی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری مفصلی که در شورای فرهنگ عمومی انجام شده است روز کرمانشاه (در تقویم کشور) مصوب شد و امیدواریم در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم با نظرات مساعدی که وجود دارد به تصویب برسد و روز کرمانشاه بتواند برای استان یک عرصه بسیار خوب در استفاده های ترکیبی و چند بعدی از گردشگری بوجود آورد.

به گزارش ایرنا استان کرمانشاه علاوه بر بهره مندی از آثار باستانی و تاریخی همچون معبد آناهیتا، طاق بستان و کوه بیستون؛ دروازه ورودی به شهرهای زیارتی کربلا و نجف از طریق مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha