۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85408985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد موقوفات زنجان ۶۶ درصد رشد یافت

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۵۸
کد خبر: 85408985
درآمد موقوفات زنجان ۶۶ درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سال گذشته درآمد کلی موقوفات و نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه استان حدود ۶۰۰ میلیارد ریال بود که امسال با افزایش بیش از ۶۶ درصدی این رقم از هزار میلیارد ریال عبور کرد.

حجت الاسلام مختار کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ با اتخاذ راهکارهای مناسب از جمله اجرای طرح های بهره برداری و سرمایه گذاری، میزان درآمد موقوفات استان نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته به طوری که اوقاف زنجان در میزان رشد درآمد در کل کشور رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار داشت: جهت گیری اوقاف زنجان به سمت سرمایه گذاری و ارزش آفرینی برای موقوفه هاست و در این خصوص پیگیری ها و اقدامات متعددی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این استان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه دارد که هزار و ۵۰۰ موقوفه آن شامل مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مذهبی و هزار و ۳۰۰ موقوفه عادی مثل اراضی کشاورزی دیمی و آبی، مغازه و خانه است.

کرمی افزود: نیات حدود ۳۰ درصد از این موقوفات، اختصاص به امور خیر و احسان مثل کمک به انجام مراسم دینی و مذهبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نصف درآمدهای اوقاف صرف اجرای نیات مختلف واقفان و بقیه نیز در امور حفظ، نگهداری و ارتقای وضعیت موقوفات و سرمایه گذاری در آنها هزینه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha