چهار میلیارد ریال ازعواید موقوفات زنجان برای کمک به نیازمندان هزینه شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: چهار میلیارد ریال از عواید موقوفات این استان در قالب طرح شمیم حسینی(ع) برای کمک به نیازمندان هزینه شد.

حجت الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح شمیم حسینی(ع) در استان از محل عواید موقوفات با نیت های کمک و مساعدت و تعزیه داری حضرت امام حسین(ع) اجرا می شود.  

وی ادامه داد: در این مرحله ۲۰۰ بسته معیشتی ۴۰۰ هزار تومانی، ۲۰۰ بسته ۲۵۰ هزار تومانی، ۵۰ عدد بخاری گازی ۲ میلیون تومانی و ۲۵ عدد گوشی همراه سه میلیون تومانی در این طرح به نیازمندان اهدا شد. 

کرمی تصریح کرد: در قالب طرح «شمیم حسینی» در صددیم از موقوفاتی که برای اطعام و تعزیه‌داری هستند و بدون قید مکان و زمان‌اند بهره برده و با اجرای نیات واقفین در کمک به نیازمندان بهره‌ بگیریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اهدای کمک های مومنانه به اقشار کم درآمد در شرایط سخت اقتصادی ناشی از  کرونا و تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی که معیشت و آسایش مردم را با اهداف سیاسی هدف گرفته است با هدف اجرای نیات واقفین خیراندیش از جمله کمک و مساعدت به افراد و دانش آموزان بی بضاعت و  عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) که موقوفات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشته‌اند و همچنین اجرای دستورالعمل ها و طرح ویژه  سازمان اوقاف و امور خیریه مثل شمیم حسینی (ع) و مهر تحصیلی اوقاف استان زنجان اقدام به اجرای رزمایش شمیم حسینی ع با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان کرد.

وی افزود: در زمان حاضر شمار موقوفه‌های استان زنجان ۲ هزارو ۸۰۰ مورد است که این موقوفه ها بالغ بر ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان از محل موقوفات برای جبران خسارت های کرونا در حمایت از اقشار نیازمند و محروم در استان هزینه شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha