۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85427797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۱۶ برابری درآمدهای موقوفات استان زنجان

۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85427797
رشد ۱۶ برابری درآمدهای موقوفات استان زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مجموع درآمد موقوفات و نذور امامزادگان از ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ به بیش از یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید که از رشد ۱۶ برابری طی پنج سال حکایت دارد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نیز در میزان رشد درآمد اوقاف زنجان در کشور با بیش از چهار برابر رشد، رتبه اول را کسب کرد.

وی با بیان اینکه اکنون اوقاف زنجان توان سرمایه گذاری با رقم های قابل توجهی را در موقوفه ها دارد، اظهار کرد: از ورود سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی به موقوفات استقبال می کنیم و در پی استفاده از ظرفیت این بخش در فعال سازی و ارتقای موقوفات هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با وجود همراهی مدیران استانی و حمایت های آنان متاسفانه گاهی برای انجام طرحهای تولیدی و سرمایه گذاری با موانع جدی روبه رو هستیم، ‌از این رو اخیرا جلسه ای با معاون اقتصادی استاندار تشکیل و ظرفیتهای اوقاف زنجان تبیین شد.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب در حوزه سرمایه گذاری و تولید با توجه به ظرفیت‌های موجود در اوقاف و البته به شرط همکاری و همراهی مدیران استانی که باعث رفع موانع مختلف تولید و سرمایه‌گذاری شود کاملا قابل دستیابی است.

وی افزود:‌ اکنون رویکرد اوقاف چه در سطح کشوری و استانی از اجاره داری اراضی و املاک موقوفه به اجرای مستقیم طرح های تولیدی و سرمایه گذاری، همکاری با شرکت های دانش بنیان و اجرای طرح با رویکرد دانش بنیان و همچنین مشارکت دادن مردم در اداره موقوفات تغییر پیدا کرده است و با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در فعال سازی موقوفات هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان امین موقوفات در سطح کشور جذب و مشغول فعالیت شده اند که ۱۷ نفر از این امین موقوفات مردمی نیز در سطح استان زنجان فعال هستند.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، تصریح کرد: حدود هزار و ۵۰۰ مورد از موقوفات مسجد، حسینیه، تکیه یا مکان مذهبی مشابه است و نزدیک هزار و ۳۰۰ موقوفه باقیمانده شامل اراضی کشاورزی دیمی و اندک آبی است و موارد کمی نیز واحدهای تجاری و مسکونی وقفی یا احداث شده در اراضی موقوفه است که در بازه های زمانی مختلف از طریق مزایده به بهره برداران بخش خصوصی واگذار شده و ۵۰ درصد درآمد آنها صرف اجرای نیات واقفان و الباقی نیز برای حفظ و نگهداری موقوفات هزینه و ذخیره می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha