۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85361532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد موقوفات زنجان به هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال درآمد موقوفات این استان به هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال رسید درحالیکه مجموع درآمد کل سال گذشته ۶۵۰ میلیارد ریال بود.

حجت الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ برنامه امسال برای تحقق درآمد موقوفات در استان ۸۰۰ میلیارد ریال بود که در ۹ ماهه، شاهد تحقق بیش از ۲۵ درصد این هدفگذاری تا پیش از پایان سال بودیم.

وی اظها کرد: مجموع درآمد موقوفات شامل درآمد موقوفات متصرفی و درآمد موقوفات غیر متصرفی و نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این استان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه دارد که هزار و ۵۰۰ موقوفه آن شامل مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مذهبی و هزار و ۳۰۰ موقوفه عادی مثل اراضی کشاورزی دیمی و آبی، مغازه و خانه است.

کرمی افزود: نیات حدود ۳۰ درصد از این موقوفات، اختصاص به امور خیر و احسان مثل کمک به انجام مراسم دینی و مذهبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: هیچ برنامه و مراسم فرهنگی، اجتماعی و دینی مهم در زنجان انجام نمی شود مگر اینکه اوقاف در برگزاری آن مشارکت مستقیم دارد یا دست کم مساعدت می کند.

وی افزود: همه این مساعدت ها از محل درآمدهای موقوفات استان و در برخی موارد نیز از محل نذورات و درآمدهای امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha