۱۷ نفر به عنوان امین موقوفات در زنجان فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۱۷ نفر به عنوان امین موقوفات در استان فعالیت می‌کنند که این امر باعث درآمدزایی می‌شود چون اولویت و هدف اصلی اوقاف جذب مشارکت‌های مردمی است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امین موقوفات می‌تواند با پیگیری به‌روزرسانی اجارات و سرقفلی‌ها، حق و حقوقی را که باید نسبت به موقوفات داده شود به دست آورد.

کرمی گفت: امین‌ها حلقه وصل هستند تا با همکاری و همیاری ادارات اوقاف، گام‌های بزرگی را در راستای ترویج سنت حسنه وقف بردارند.

وی با اشاره به نقش انتصاب امین در موقوفات، تصریح کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت می شود و عواید به دست آمده موقوفات ارتقا می یابد و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان می شود.

این مسوول گفت: با این اقدام می‌توانیم خدمت‌رسانی بهتری در راستای اجرای نیات واقفان و انجام وظایف محوله خودمان در سطح استان داشته باشیم.

کرمی با بیان اینکه امین موقوفات استان در راستای احیای موقوفات از افراد مورد اعتماد و تا حد امکان آشنا با وقف و موقوفات منصوب شده‌اند، گفت: شناسایی درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت فعال و ادامه‌دار امین‌های موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه رقبات برخی از موقوفات زیاد است اما در نهایت مربوط به یک شخص است، اضافه کرد: برای مثال رقبات موقوفه "شفیع ابریشمی" زیاد است اما در نهایت یک موقوفه محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ۹۵ درصد از واقفین موقوفات در قید حیات نیستند، افزود: با این حال اوقاف اصل امانت‌داری را رعایت کرده و دقیقا بر اساس نیات واقفین عمل می‌کند؛ اما موضوعی که باید به آن توجه داشت، برخی از موقوفات به صورت سرقفلی واگذار شده و در واقع درآمدی برای اوقاف ندارد.

کرمی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات اوقاف در حوزه بهره‌وری بیشتر از وقف سرمایه‌گذاری است، اضافه کرد: چند طرح بزرگ در حوزه سرمایه‌گذاری وقف انجام شده که رقمی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است و این امر قطعا برای استان موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha