مدیران عضو شورای مسکن به صورت جهادی وارد میدان شوند

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: هیچ جلسه‌ای مهم‌تر از جلسه شورای مسکن استان نیست و همه مدیران باید شرکت در این نشست را، بر سایر جلسه‌ها اولویت دهند و به صورت جهادی وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اکبر اسدی» روز سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی، افزود: رفع مشکلات اقدام ملی مسکن در استان به خصوص شهر اراک مورد توجه و اهتمام جدی است و مدیران باید با حضور شخصی و نه با فرستادن نماینده در جلسه و اتخاذ تصمیم، به روند شتاب‌بخشی طرح‌های مسکن، اقدام کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ۷۲ واحد از طرح مسکن مهر در استان در مرحله فونداسیون است و برای ادامه روند ساخت باید به تعاونی‌ها اطلاع رسانی شود تا اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: میزان تسهیلات برای ساخت طرح های اقدام ملی، پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تعیین شده است که در صورت صنعتی سازی، ظرفیت تسهیلات به هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد.

اسدی، با گلایه از پرداخت تسهیلات بانکی و عقد قرارداد با متقاضیان توسط بانک‌ها، افزود: نشست قرارگاه مسکن استان شنبه ۲۶ اسفندماه برگزار و وضعیت قرارداد بانکها و تسهیلات مسکن در این نشست مشخص شود.

وی بیان کرد: بدترین بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات اقدام ملی مسکن شامل سپه، مسکن، تجارت و صادرات است که باید تغییر جدی در حوزه مسکن داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: تسهیلات مسکن یک‌هزار و ۷۰۰ متقاضی استان مرکزی تا آخر سال توسط بانک ملی پرداخت می‌شود که جای تقدیر دارد.

تمام قراردادهای ساخت طرح هشت و هزار ۱۰۰ واحدی اراک با بانک‌ها منعقد شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: تمام قرارداد ساخت در طرح اقدام ملی هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک با بانک‌ها منعقد شد و بانک ملی در این فرآیند پیشتاز است.

«عباس یوسف‌زاده» افزود: این درحالی است که با گذشت ۲ سال از آغاز روند ساخت، قراردادی با متقاضیان و بانک‌ها صورت نگرفته بود اما با تلاش انجام شده این مهم عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای ۹۰۰ قطعه زمین در شهرهای جدید استان مصوبه داشت که آماده سازی زمین را آغاز کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درباره محوطه‌سازی طرح اقدام ملی مسکن ساوه هم گفت: پروژه‌ ۹۸۰ واحدی اقدام ملی مسکن ساوه برای واحدهای ۸۲ و ۸۵ متری واریز وجه ندارند و ۹۳ متری باید مبلغ اندکی باید پرداخت شود.

یوسف‌زاده افزود: ۳۰ درصد متقاضیان مسکن اقدام ملی در اراک و ساوه در دهک، یک تا چهار قرار دارند.

وی بیان کرد: آماده‌سازی محوطه اقدام ملی مسکن ساوه به شهرداری واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این اداره کل در فروردین ماه سال جدید، برنامه زمانبندی برای پرداخت وجه و میزان پیشرفت فیزیکی تا پایان پروژه ساختمانی را انجاممی‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم گفت: سه هزار و ۷۶۱ متقاضی مسکن روستایی اقدام ملی از مجموع هشت هزار متقاضی به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شدند.

«علی عسگری » افزود: ۸۱۶ قرارداد نیز با متقاضیان اقدام ملی مسکن شهری استان مرکزی منعقد شده است.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha