۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85481895
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرحله دوم قرعه کشی نهضت ملی مسکن ساوه انجام شد + اطلاعات آماری

ساوه - ایرنا - مرحله دوم قرعه کشی نهضت ملی مسکن برای اولویت بندی تخصیص زمین متقاضیان اقدام ملی و طرح جوانی جمعیت در ساوه انجام شد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم قرعه کشی تعیین اولویت تخصیص زمین برای احداث واحد مسکونی یک هزار و ۱۰۲ متقاضی جوانی جمعیت و چهار هزار و ۷۱۸ متقاضی اقدام ملی مسکن ساوه روز پنجشنبه با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورای تامین، مدیران راه و شهرسازی و چند خانواده متقاضی این شهرستان برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه در این آیین با اشاره به اینکه تامین مسکن و زمین مناسب احداث واحد مسکونی برای مردم ایران از تاکیدها و اولویت های رییس جمهور شهید بود گفت: تحقق نهضت ملی مسکن یکی از ضرورت هایی بود که با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی به شکل ویژه در کشور درحال اجرا است.

برای مرحله دوم ۱۲۰ هکتار زمین در منطقه بام ساوه این شهر برای تحویل به متقاضیان از سوی راه و شهرسازی آماده شده است

مهدی الیاسی افزود: در مرحله اول این طرح در ساوه که از چند سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز و با همه فراز و فرودهای پیش آمده به عنوان یکی از شهرستان های پیشرو کشور در شرف اتمام بوده و هم اکنون بخشی از واحدهای تکمیل شده است و متقاضیان در حال دریافت دریافت واحد خود هستند.

وی اضافه کرد: برای مرحله دوم نیز ۱۲۰ هکتار زمین در منطقه بام ساوه این شهر برای تحویل به متقاضیان شهر ساوه از سوی راه و شهرسازی آماده شده که امروز قرعه کشی اولویت بندی برای متقاضیان اقدام ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت انجام شد.

فرماندار ویژه ساوه خاطر نشان کرد: در اراضی آماده شده در بام ساوه ۲ هزار و ۶۰۰ واحد احداث می شود که هر ۲ متقاضی یک قطعه زمین ۲۰۰ متری با قرار داد ۹۹ ساله و تسهیلات ساخت مسکن دریافت می کنند تا طبق ضوابط با سلیقه شخصی واحد خود را احداث کنند.

قرعه کشی نهضت ملی مسکن ساوه انجام شد + اطلاعات آماری

به گفته وی، همچنین علاوه بر این، عملیات اجرایی ۳۰۰ واحد مسکونی از محل مرحله اول طرح در شهرهای نوبران و غرق آباد این شهرستان در شرف اتمام بوده و ۷۰ هکتار زمین نیز در شهر آوه برای تحویل به متقاضیان این شهر تخصیص داده شده است.

الیاسی همچنین در خصوص جزئیات قرعه کشی مرحله دوم برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: این متقاضیان به تعداد یک هزار و ۱۰۲ خانواده در قالب ۲ گروه شامل خانواده های دارای چهار، پنج و ۶ فرزند و خانواده های دارای سه فرزند قرعه کشی شدند.

وی گفت: در این مرحله زمین واحد مسکونی به تمام ۲۸۵ خانواده دارای چهار تا ۶ فرزند بدون قرعه کشی دستور تخصیص زمین صادر و اولویت دریافت زمین به ۵۲۴ نفر از ۸۱۷ خانواده دارای سه فرزند نیز بر اساس قرعه کشی تعین شد؛ این شهرستان ۲ خانواده دارای ۶ فرزند، ۲۵ خانواده دارای پنج فرزند و ۲۵۹ خانواده دارای چهار فرزند متقاضی استفاده از طرح مسکن جوانی جمعیت هستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه تعداد کل خانواده های تعیین تکلیف شده از محل طرح جوانی جمعیت را ۸۱۷ خانواده از یک هزار و ۱۰۲ متقاضی اعلام کرد و گفت: بقیه متقاضیان نیز در مراحل بعدی پس از تامین زمین تعین تکلیف می شوند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این آیین اولویت بندی چهار هزار و ۷۱۸ متقاضی اقدام ملی آنان نیز مشخص و مقرر شد در مرحله دوم قطعات تفکیکی در بام ساوه به یک هزار و ۷۹۱ نفر تحویل داده شود و بقیه افراد نیز در مراحل بعدی پس از تامین زمین، قطعات خود را بر حسب اولویت بندی دریافت کنند.

قرعه کشی نهضت ملی مسکن ساوه انجام شد + اطلاعات آماری

تامین زمین و تعیین تکلیف متقاضیان موجب رضایت مندی مردم است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: علی رغم اینکه اجرای مرحله اول نهضت اقدام ملی مسکن در ساوه به نسبت توقع پیش نرفت اما این شهرستان از دیگر مناطق استان مرکزی جلوتر است.

تحویل زمین به متقاضیان تعیین تکلیف شده در مرحله دوم به زودی با حضور آنان در مصلی امام علی (ع) ساوه انجام می شود

حجت الاسلام محمد سبزی یادآور شد: تعیین تکلیف بخشی از متقاضیان در مرحله دوم باعث افزایش رضایت‌مندی مردم می شود و انتظار می رود در راستای تحقق برنامه ها کلی مراحل بعدی در کمترین زمان ممکن اجرا شود.

وی همچنین بر تعیین تکلیف هشت هکتار از اراضی تخصیص داده شده برای خانواده های شهدای واجد شرایط این شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: انتظار می رود راه و شهرسازی به مواضات سایر طرح این اقدام را انجام دهد.

مطالعه ۶۷ هکتار اراضی دیگر

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه هم در این آیین گفت: هم اکنون مطالعات شهرسازی ۶۷ هکتار زمین دیگر در اراضی شهر ساوه برای اجرای مراحل بعدی طرح اقدام ملی مسکن و جوانی جمعیت در حال انجام است.

حمزه فضلی با اشاره به اینکه اولویت بندی امروز مبنای تمام مراحل در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و طرح مسکن جوانی جمعیت خواهد بود افزود: تحویل زمین به متقاضیان تعیین تکلیف شده در مرحله دوم به زودی با حضور آنان در مصلی امام علی (ع) ساوه انجام می شود.

در این مرحله به صورت نمادین از ۲ خانواده دارای ۶ و پنج فرزند شهرستان ساوه تجلیل شد.

مرحله اول ساخت نهضت ملی مسکن ساوه به تعداد یک‌هزار و ۸۴۸ واحد مسکونی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است؛ ۴۹۲ واحد از این تعداد به صورت موقت به راه و شهرسازی تحویل داده شده و متقاضیان در حال تکمیل پرونده نهایی خود برای تحویل دایم هستند.

این طرح‌ها شامل ۹۸۰ واحدی در شهرک مهر، ۳۸۴ واحدی در شهرک علوی و ۴۸۴ واحدی بام ساوه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است؛ ۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha