فیلم | کارگران هپکو بازگشت رزق خانواده‌های خود را مرهون شهید جمهور می‌دانند

اراک - ایرنا - کارگران هپکو امروز بیش از هر قشر دیگری در غم و اندوه از دست دادن رییس‌جمهور شهید خود هستند زیرا بازگشت رزق خانواده‌های خود و احیای این واحد تولیدی بزرگ را مرهون زحمات و تلاش‌های ایشان می‌دانند.

به گزارش ایرنا، واحد تولیدی؛ صنعتی هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به دنبال سیاست‌های اصل ۴۴ با قیمتی بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد و سرمایه گذار جدید فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد.

مشکلات این واحد تولیدی یک‌سال بعد از خصوصی‌سازی و فروش ماشین آلات تولیدی آغاز شد اما به دلیل مراودات اقتصادی و مشکلات در واردات قطعات اولیه نمود چندانی نداشت تا اینکه از سال ۱۳۹۲ مشکلات این واحد تولید نمایان شد.

در سال ۱۳۹۶ به دلیل کمبود سرمایه در گردش و نبود سفارشات کافی و همچنین ناتوانی در واردات مواد اولیه شرکت نتوانست به شرایط گذشته برگردد و به همین دلیل اردیبهشت ماه سال ۹۷ این شرکت به سازمان خصوصی بازگردانده شد و در خرداد ماه همان سال نیز هیات مدیره جدید از سوی سازمان خصوصی معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد.

پس از تغییر مالکیت و واگذاری غلطی که در بحث خصوصی سازی بر این شرکت وارد شد هپکو کم کم آوازه و شهرت خود را از دست داد و کارگران آن هر روز دچار مشکل و معوقات حقوقی چندین ماه شدند و بسیاری از آنها کار خود را از دست دادند و زندگی بسیاری از آنها از هم پاشیده شد.

مشکلات این واحد تولیدی پرآوازه کم و بیش تا سال ۱۴۰۰ ادامه داشت و مدیریت ارشد وقت استان با تزریق اعتباراتی که بخشی از آن به صورت تسهیلات تامین می‌شد به عنوان مُسکن تا یکی ۲ ماه آرامش نسبی را در کارخانه به دنبال داشت اما پس از آن نارضایتی و مشکلات از سرگرفته می‌شد.

با آغاز بکار دولت سیزدهم و حضور رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ به استان مرکزی در بدو ورود بلافاصله در جمع کارگران هپکو حاضر شد و به کارگران قول مساعد داد تا پیگیر مشکلات این واحد تولیدی باشد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور از شرکت صنایع آذرآب و هپکو اراک بازدید کرد

شهید آیت‌الله رئیسی در جمع کارگران هپکو گفت: هپکو نماد غرور و اعتماد به نفس ملی است.

ایشان در این جمع به کارگران گفت: این واحد تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببیند.

ایشان اظهار کرده بودند که محصولاتی که در داخل کشور از جمله در هپکو ساخته می‌شود به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود.

خیلی از جریان این سفر نگذشته بود و درست در مردادماه همان سال بارقه‌های امید در دل کارگران این شرکت با حمایت رئیس‌جمهور از این واحد تولیدی بزرگ، زنده شد و در طول سه سال گذشته گام‌های بلندی برای احیا و رونق تولید در این واحد برداشته شد.

بیشتر بخوانید

بارقه امید در کارگران شرکت هپکو/بخشی از ظرفیت تولید احیا شد+فیلم

کارگران هپکو ارادت و علاقه خاصی در طول سه سال گذشته نسبت به آیت‌الله رئیسی داشتند و با شنیدن خبر شهادت ایشان در سانحه هوایی منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه امسال، قلب آنها به درد آمد و اشک ماتم بر چهره‌های آنان جاری شد.

کارگران هپکو به خبرنگار ایرنا گفتند سه روز است که با شنیدن این خبر در شوک قرار دارند و هنوز رفتن ایشان را باور نکرده‌اند.

آنان که برگشت رزق خانواده خود را مرهون زحمات آیت‌الله رئیسی می‌دانستند، بیان کردند: خاطرات خوبی از حضور و اقدامات ارزنده ایشان در شرکت هپکو و کارگران این مجموعه بزرگ وجود دارد که هرگز فراموش نمی‌شود.

کارگران هپکو بیان کردند: غم از دست دادن این شخصیت بزرگ و همراهان ایشان بسیار سنگین بود اما خداوند اجر خدمت بی منت این عزیزان را با شهادت نصیبشان کرد و امید است الگوی خوبی برای مسئولان بازمانده در راه خدمت باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha