واحدهای تولیدی تمکلی بانک‌ها از ید آنها خارج می‌شود

ساوه - ایرنا - معاون اقتصادی استاندار استان مرکزی گفت: واحدهای تولیدی تملک شده در بانک ها از ید آنها خارج می شود.

به گزارش ایرنا، حسن میرزاخانی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ۱۷۷ طرح کسب و کار خرد، کوچک و متوسط در استان مرکزی در شهرک صنعتی شهید چمران ساوه اظهار کرد: واحدهایی که به علت مشکلات حقوقی و مالی توسط بانک ها تملک شده اند با هدف بازگشت به چرخه تولید از ید بانک ها خارج و به دست سرمایه گذاران سپرده می شود.

وی با بیان اینکه بانک ملی بیشترین تعداد واحدهای تملک شده را دارد یادآور شد: این روند واحدها در کنار حفظ حقوق بانک ها، به دست سرمایه گذاران با تجربه کاری سپرده می شود تا مجددا با احیای آنها شاهد رونق تولید و تثبیت و ایجاد اشتغال باشیم.

میرزاخانی افزود: این استان در سال ۱۴۰۲ با احیای ۳۲۱ واحد تولیدی رتبه اول کشور را در نهضت احیای واحدها کسب کرده که این رتبه با همکاری دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی در دولت سیزدهم برای رفع چالش های بخش تولید به دست آمده است.

وی اظهار کرد: تلاش برای احیای واحدهای تولیدی بیشتر در سال جاری نیز تداوم داشته و با نتایج به دست آمده تا کنون انتظار می رود که امسال نیز رتبه اول نهضت احیای واحدهای تولیدی کشور را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه تعامل بانک های استان برای تامین منابع مالی واحدهای در حال احیا و توسعه یاور خوبی برای مجموعه دولت و دستگاه های اجرایی در رونق تولید است افزود: امسال با هم افزایی و همبستگی دستگاه ها نرخ بیکاری استان از ۸.۱ پاییز ۱۴۰۱ در در پاییز ۱۴۰۲ با حدود ۲ درصد کاهش به ۶.۳ درصد رسیده است.

آیین بهره برداری از ۱۷۷ طرح کسب و کار خرد، کوچک و متوسط صندوق کارآفرینی امید در استان مرکزی با حضور مسوولان استانی در کارخانه بهنام دانه نامجو واقع در شهر صنعتی شهید چمران (احمدآباد) در شهرستان ساوه برگزار شد.

برای اجرای این طرح ها ۵۸۳ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال سرمایه گذاری شده که ۳۶۴ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال آن به صورت تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی به سرمایه گذاران پرداخت شده است.

با اجرای این طرح ها در بخش تولید و خدمات برای ۹۸۸ نفر در استان مرکزی به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

این طرح ها همزمان با هشت هزار و ۱۹۳ طرح در سراسر کشور به بهره برداری رسید که برای اجرای آنها ۱۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال از ۱۹ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال از کل سرمایه گذاری از سوی صندوق کار آفرینی امید کشور تسهیلات پرداخت و با این اقدام برای ۴۲ هزار و ۶۸۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

کارخانه بهنام دانه نامجو در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با یک هزار و ۲۴۰ متر مربع بنا با ظرفیت تولید ۱۰ تن انواع خوراک دام و طیور در هر ساعت با ظرفیت اشتغال ۱۷ نفر احداث شده است.

برای این طرح ۲۷۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن از سوی صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات بانکی تامین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha