۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹
کد خبر: 85408148
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشن حضور پرشور انتخاباتی در یزد برگزار شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹
کد خبر: 85408148
جشن حضور پرشور انتخاباتی در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- جشن حضور پرشور به پاس خلق حماسه ماندگار مردم استان یزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دوشنبه شب با حضور استاندار و جمعی از مردم و مسئولان در سالن شهید صدوقی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم استاندار یزد با قدردانی از حضور گسترده آحاد مردم استان در انتخابات ۱۱ اسفندماه گفت: مردم قهرمان ایران در انتخابات امسال بار دیگر حماسه آفریدند.

"مهران فاطمی" به اهمیت مشارکت خوب مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور و انتخابات امسال اشاره  و از تمامی دست اندرکاران و مردم ۱۲ شهرستان استان قدردانی کرد.

وی بیان کرد: ملت قهرمان ایران با حضور گسترده در انتخابات امسال بار دیگر همبستگی و روحیه ولایتمداری خود را نشان دادند.

همچنین در این مراسم چندین برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد و از تلاش تمامی دست اندرکاران انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قدردانی به عمل آمد.

میزان مشارکت در حوزه های انتخابیه چهارگانه استان یزد ۵۰.۰۲ درصد بوده که بالاترین درصد مشارکت در انتخابات مربوط به شهرستان بافق با ۸۰.۱۰ درصد است.

همچنین میزان مشارکت در شهرستان‌های دیگر استان نیز در اردکان ۶۳.۹ درصد، تفت ۶۱.۲۶ درصد، میبد ۶۲.۲۲ درصد، مهریز ۶۳.۳۵ درصد، بافق ۸۰.۱۰ درصد و نیز ابرکوه ۶۱.۳۵ درصد است.

مشارکت شهروندان در انتخابات مجلس دوازدهم در شهرستان خاتم ۴۷.۷۵ درصد، شهرستان بهاباد ۶۷.۶۳ درصد، شهرستان مروست ۶۳.۳۳ درصد، شهرستان یزد ۴۰.۰۷ درصد، شهرستان اشکذر ۴۷.۱ درصد و شهرستان زارچ نیز این میزان ۶۰.۵۳ درصد بوده است.

همچنین بر اساس اطلاعات و آرای ثبت شده در کل شعب استان یزد میزان آرای باطله در این دوره از انتخابات ۱۱.۵ درصد بوده است.

جشن حضور پرشور در انتخابات در یزد برگزار شد

استان یزد با جمعیت حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر دارای ۱۲ شهرستان است که در قالب چهار حوزه انتخابیه، چهار نماینده از این استان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن محمد صالح جوکار نماینده فعلی این حوزه، در حوزه انتخابیه تفت و میبد سید جلیل میرمحمدی نماینده فعلی این حوزه، در حوزه انتخابیه مهریز که شامل ۶ شهرستان مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مروست است نیز محمدرضا صباغیان بافقی نماینده فعلی این حوزه در مجلس و در حوزه انتخابیه اردکان مصطفی پوردهقان اردکانی به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند.

فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور که از ساعت هشت تا ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شده بود، با حضور پرشور و آگاهانه مردم پایان یافت.

به گزارش ایرنا، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند که بیش از ۲۵ میلیون نفر از این تعداد معادل ۴۱ درصد در انتخابات مشارکت کردند.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha