۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85406173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آشنایی بیشتر با منتخبان خانه ملت در استان دارالعباده یزد

یزد- ایرنا- با پایان یافتن شمارش آرا و اعلام نتایج، تکلیف چهار حوزه انتخابیه استان یزد در مجلس شورای اسلامی نیز مشخص شد و چهار منتخب این استان برای مجلس دوازدهم معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، فعالیت‌های انتخاباتی مسوولان از ماه‌ها قبل در این استان آغاز شد و با ثبت نام داوطلبان ادامه یافت و در نهایت با تبلیغات انتخاباتی به اوج خود رسید و در هر کوی برزنی، صحبت از انتخابات شد و به دنبال آن، ملت وارد صحنه شدند و با حضور در پای صندوق های اخذ رای، منتخبان خود را معرفی کردند.

بر اساس اعلام رییس ستاد انتخابات استان یزد میزان مشارکت در حوزه های انتخابیه چهارگانه این استان ۵۰.۰۲ درصد و ۹ درصد بیشتر از میانگین کشوری بود که بالاترین درصد مشارکت در انتخابات مربوط به شهرستان بافق با ۸۰.۱۰ درصد است.

علی اکبر عزیزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، ضمن تشکر از مشارکت آحاد مردم دارالعباده و دارالعلم یزد در انتخابات ۱۱ اسفندماه، افزود: میزان مشارکت در شهرستان‌های دیگر استان نیز در اردکان ۶۳.۹ درصد، تفت ۶۱.۲۶ درصد، میبد ۶۲.۲۲ درصد، مهریز ۶۳.۳۵ درصد، بافق ۸۰.۱۰ درصد و نیز ابرکوه ۶۱.۳۵ درصد است.

رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد اظهار داشت: مشارکت شهروندان در انتخابات مجلس دوازدهم در شهرستان خاتم ۴۷.۷۵ درصد، شهرستان بهاباد ۶۷.۶۳ درصد، شهرستان مروست ۶۳.۳۳ درصد، شهرستان یزد ۴۰.۰۷ درصد، شهرستان اشکذر ۴۷.۱ درصد و شهرستان زارچ نیز این میزان ۶۰.۵۳ درصد بوده است .

عزیزی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات و آرای ثبت شده در کل شعب استان یزد میزان آرای باطله در این دوره از انتخابات ۱۱.۵ درصد بوده است.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد و از این استان چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند.

با مشخص شدن نتایج انتخابات در حوزه های چهارگانه استان یزد، تکلیف چهار کرسی این استان مشخص شد؛ سه نماینده منتخب، همان نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی هستند که شامل حوزه های انتخابیه یزد ، مهریز و تفت و میبد است و فقط نماینده حوزه اردکان تغییر کرده است.

"محمد صالح جوکار" منتخب حوزه انتخابیه یزد، زارچ ، اشکذر و بخش ندوشن

در حوزه انتخابیه یزد، زارچ ، اشکذر و بخش ندوشن "محمد صالح جوکار" نماینده کنونی این حوزه با کسب ۸۱ هزار و ۶۳۴ رای از مجموع ۱۸۷ هزار و ۳۹۰ رای ماخوذه، انتخاب شد؛ او نامزد مورد حمایت جریان‌های اصولگراست و برای سومین دوره، راهی بهارستان می شود.

آشنایی بیشتر با منتخبان خانه ملت در استان دارالعباده یزد

دکتر "محمدصالح جوکار" فرزند باقر متولد ۱۳۳۶ در شهر یزد است؛ او تحصیلات مقدماتی را در شهر یزد گذراند و در سال ۱۳۵۵ در رشته زیست شناسی در دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی پذیرفته شد. هنگام انقلاب مسوول بسیج یزد شد و در سال ۱۳۶۲ و در هنگام انقلاب فرهنگی همزمان با ادامه تحصیل در دانشگاه اصفهان در جبهه‌های جنگ نیز حضور داشت.

بعد از پایان دوران جنگ او در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته بافت شناسی پذیرفته شد. تا سال ۱۳۸۸ فرماندهی سپاه استان‌های یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، و چند شهر دیگر را به عهده داشت. در این سال در رشته تهدیدات امنیت ملی در مقطع دکترا در دانشگاه دفاع ملی پذیرفته شد.

وی در سال ۹۰ در نهمین دوره و سال ۱۳۹۸ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، به عنوان نماینده مردم یزد انتخاب شد و هم اکنون نیز رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، دبیر فراکسیون گردشگری، رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس است.

"محمدرضا صباغیان بافقی" منتخب حوزه انتخابیه مهریز

"محمدرضا صباغیان بافقی" در حوزه انتخابیه مهریز که شامل 6 شهرستان مهریز، ابرکوه ، بافق ، خاتم ، بهاباد و مروست است، با کسب ۲۳ هزار و ۴۸۵ رای از مجموع ۸۴ هزار و ۲۱۰ رای صحیح ماخوذه، به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

آشنایی بیشتر با منتخبان خانه ملت در استان دارالعباده یزد

از نظر گرایش سیاسی صباغیان در گروه نمایندگان "مستقل" قرار می گیرد که برای سومین بار متوالی توانسته اعتماد مردم حوزه خود را جلب و به بهارستان راه یابد.

وی متولد ۱۳۴۷ شهر بافق ، فرهنگی و دانش آموخته رشته علوم سیاسی است و در دهمین و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، بهاباد و مروست راهی خانه ملت شده بود.

صباغیان استاد حوزه و دانشگاه، مدیرکل پدافند غیرعامل، نماینده کارگزاران شرکت سنگ آهن مرکزی، عضو کمیسیون تلفیق، رییس فراکسیون شفافیت مالی مجلس، عضو فراکسیون معدنی مجلس و رییس مجمع نمایندگان استان از جمله سوابق اوست.

صباغیان در میان نمایندگان فعلی استان یزد به صراحت کلام شهره است.

"سیدجلیل میرمحمدی میبدی" منتخب حوزه انتخابیه تفت و میبد

"سیدجلیل میرمحمدی میبدی" در حوزه انتخابیه تفت و میبد با کسب با ۱۹ هزار و ۹۹۴ رأی از مجموع ۵۳ هزارو ۷۲۸ رای صحیح ماخوذه، از سوی مشارکت کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده این حوزه انتخاب شد.

آشنایی بیشتر با منتخبان خانه ملت در استان دارالعباده یزد

وی به لحاظ سیاسی، اصولگرا است؛ متولد ۱۳۴۳ در میبد یزد، جانباز هشت سال دفاع مقدس، دارای تخصص طب کار و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است .

میرمحمدی نیز برای سومین بار است که از این حوزه انتخابیه راهی خانه ملت می شود؛ او در دوره یازدهم عضو کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس بوده است .

سید جلیل میرمحمدی میبدی در طول جنگ تحمیلی در چند عملیات حضور داشت و در سال ۱۳۶۱ در جریان عملیات محرم در منطقه موسیان دهلران به شدت مجروح شد و چشم، دست و کلیه خود را از دست داد.

رییس گروه طب کار، دبیر ستاد شاهد و ایثارگران، مسئول بسیج دانشجویی و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد؛ قائم‌مقام وزیر بهداشت، نماینده مرکز سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سلامت قوه‌قضاییه، عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت، دبیر انجمن اسلامی پزشکان و عضو شورای کانون بسیج جامعه پزشکی در استان یزد؛ مدیرکل مرکز سلامت محیط و کار و مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزرات بهداشت، نماینده وزارت بهداشت در هیات جذب دانشگاه آزاد یزد، سرپرست بیمارستان تخصصی فرخی، عضو هیات بورد تخصصی طب‌کار و ارگونومی کشور؛ عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مدیرمسئول فصلنامه علمی-پژوهشی طب کار، نماینده و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از جمله مسوولیت های وی بوده است.

"مصطفی پور دهقان" منتخب حوزه انتخابیه اردکان

از حوزه انتخابیه اردکان "مصطفی پور دهقان" با اخذ ۱۲ هزار و ۲۷۱ رأی از مجموع ۳۳ هزار و ۶۳۴ آرای صحیح به مجلس دوازدهم راه یافته است.

آشنایی بیشتر با منتخبان خانه ملت در استان دارالعباده یزد

وی نامزد مورد حمایت جریان های اصلاح طلب است؛ فرزند شهید حسین پوردهقان متولد هفتم مرداد ۱۳۶۱ و دانشجوی دکترای اقتصاد، دارای کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم های اقتصادی ، کارشناس اقتصاد بازرگانی و مدرس دانشگاه می باشد.

فرماندار و شهردار اردکان ، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان اردکان ، رییس کارگروه دفتر اقتصادی استانداری یزد ، کارشناس بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ،مسوول کمیته جذب سرمایه گذاری شهرداری های استان و نماینده کمیته اقتصادی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان از جمله سوابق اجرایی این نامزد انتخاباتی است.

در دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد ۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در نهایت۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha