بالاترین میزان مشارکت در انتخابات استان یزد با ۸۰.۱۰ درصد در شهرستان بافق ثبت شد + فیلم

یزد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: میزان مشارکت در حوزه های انتخابیه چهارگانه این استان ۵۰.۰۲ درصد بوده که بالاترین درصد مشارکت در انتخابات مربوط به شهرستان بافق با ۸۰.۱۰ درصد است.

علی اکبر عزیزی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، ضمن تشکر از مشارکت آحاد مردم دارالعباده و دارالعلم یزد در انتخابات ۱۱ اسفندماه، افزود: میزان مشارکت در شهرستان‌های دیگر استان نیز در اردکان ۶۳.۹ درصد، تفت ۶۱.۲۶ درصد، میبد ۶۲.۲۲ درصد، مهریز ۶۳.۳۵ درصد، بافق ۸۰.۱۰ درصد و نیز ابرکوه ۶۱.۳۵ درصد است.

رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد اظهار داشت: مشارکت شهروندان در انتخابات مجلس دوازدهم در شهرستان خاتم ۴۷.۷۵ درصد، شهرستان بهاباد ۶۷.۶۳ درصد، شهرستان مروست ۶۳.۳۳ درصد، شهرستان یزد ۴۰.۰۷ درصد، شهرستان اشکذر ۴۷.۱ درصد و شهرستان زارچ نیز این میزان ۶۰.۵۳ درصد بوده است .

عزیزی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات و آرای ثبت شده در کل شعب استان یزد میزان آرای باطله در این دوره از انتخابات ۱۱.۵ درصد بوده است.

برگزاری جشن حضور مردم در انتخابات روز دوشنبه در ورزشگاه شهید صدوقی یزد

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه مقرر شده بود عصر امروز (یکشنبه) ویژه برنامه جشن حضور در ورزشگاه شهید صدوقی یزد برگزار شود، به دلیل ارتحال آیت الله امامی کاشانی این مراسم به فردا دوشنبه راس ساعت ۱۹ موکول شد که از شهروندان برای شرکت در این مراسم دعوت می شود.

استان یزد با جمعیت حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر دارای ۱۲ شهرستان است که در قالب چهار حوزه انتخابیه، چهار نماینده از این استان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن محمد صالح جوکار نماینده فعلی این حوزه، در حوزه انتخابیه تفت و میبد سیدجلیل میرمحمدی نماینده فعلی این حوزه، در حوزه انتخابیه مهریز که شامل ۶ شهرستان مهریز ، بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مروست است نیز محمدرضا صباغیان بافقی نماینده فعلی این حوزه در مجلس و در حوزه انتخابیه اردکان مصطفی پوردهقان اردکانی به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند.
فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور که از ساعت هشت تا ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شده بود، با حضور پرشور و آگاهانه مردم پایان یافت.

به گزارش ایرنا، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند که بیش از ۲۵ میلیون نفر از این تعداد معادل ۴۱ درصد در انتخابات مشارکت کردند.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha