رییس پارلمان شهری اصفهان: نمایندگان مُنتخب بر احیای زاینده‌رود تمرکز کنند

اصفهان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایندگان مُنتخب استان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر موضوعات مهمی مانند احیای زاینده‌رود و جاری سازی دائمی این رودخانه تمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در صد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: آلودگی هوا، معضلات زیست محیطی، اشتغال، مهاجرت بی‌رویه و حمل و نقل عمومی دیگر موارد مهم این دیار برای پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به تشکیل جلسات با نمایندگان شهرستانی مجلس در بدو شکل‌گیری این دوره از شورای شهر ابراز امیدواری کرد که جلسات ماهیانه با نفرات مُنتخب برای پیگیری مسائل گوناگون تداوم یابد.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: پیگیری مباحث کلان کشور همچون اقتصاد، فرهنگ و اجتماع نیز باید در دستور کار نمایندگان مُنتخب قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه گفت: برخی از قوانین موجود سبب فشار بیشتر به مردم شده است که جا دارد نمایندگان برای اصلاح آنها گام بردارند.

عباس حاج رسولی‌ها با اشاره به وعده‌های نمایندگان اصفهان برای پیگیری موضوع آب این دیار تصریح کرد: پروژه «بهشت‌آباد» از جمله پروژه‌هایی است که باید تکلیف آن پس از سال‌ها مشخص شود و این همت نمایندگان را می‌طلبد.

پروژه «بهشت‌آباد» عنوانی است که برای انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکز ایران بکار بُرده می‌شود.

وی تاکیدکرد: جاری سازی دائمی زاینده‌رود، رونق گردشگری، کشاورزی و کاهش چالش‌های زیست محیطی مانند فرونشست زمین را در پی خواهد داشت، لذا رسیدگی به این مسائل باید برای نمایندگان اولویت داشته باشد.

سیدامیر سامع نایب رییس شورای شهر نیز در این جلسه گفت: با توجه به حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رای، وظیفه مسوولان افزایش یافته است، لذا تعامل و هم افزایی مدیران استانی، شهری و منتخبان مردم نیز باید ارتقاء یابد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: مواردی مانند خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا و معضلات معیشتی باید در اولویت پیگیری نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی باشد.

محمدرضا فلاح ادامه داد: مطلبی در فضای مجازی با موضوع واگذاری زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع به یکی از هیات‌های مذهبی منتشر شده است، چنانچه صحت دارد اعضای شورا باید در جریان آن قرار بگیرند تا بتوانند پاسخگوی مردم و دیگر هیات‌ها باشند، درغیر این صورت روابط عمومی شهرداری باید آن را تکذیب کند.

رسول میرباقری رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: تسهیلات خوبی به شهروندان برای بازگشایی گلوگاه‌های شهری اعطا می‌شود بنابراین از مردم می خواهیم از این فرصت مناسب بهره گیرند و برای احیای بافت فرسوده شهر گام موثری بردارند.

ابوالفضل قربانی رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای شهر نیز گفت: در زمان تبلیغات انتخابات، شاهد انتساب تهمت‌، ناسزا و دروغ‌های متعدد به شورا و شهرداری بودیم، اما برای جلوگیری از مُتشنج شدن فضا، بررسی آن را به زمان دیگر موکول کردیم و الان بهترین زمان برای پیگیری حقوقی آن است.

احمدرضا مُصور رییس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مُصوبات شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه درخواست کرد که در صورت افزایش مهلت قانونی ۱۰ روزه از زمان اعلام تذکر به شهردار اصفهان، از وی در صحن شورا سووال پرسیده شود.

مجید نادرالاصلی رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورا نیز در این جلسه تعامل بیشتر نمایندگان مُنتخب مجلس با با مردم و مدیران را خواستار شد.

مصطفی نباتی نژاد رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر نیز در این جلسه اظهار داشت: در جلسه قبلی در باره برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ شهرداری تذکر دادیم و اکنون درخواست داریم که برنامه عملیاتی مبتنی بر زمان به شورا ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های بی‌رویه در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha