اعزام بازرسان شورای نگهبان برای بررسی تخلفات انتخاباتی در اصفهان صحت ندارد

اصفهان-ایرنا- فرماندار اصفهان گفت: شایعه اعزام تیم‌های بازرسی شورای نگهبان برای بررسی تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند صحت ندارد.

به گزارش ایرنا از کمیته اطلاع‌رسانی فرمانداری اصفهان، علی احمدی روز دوشنبه با تکذیب شایعات در باره وجود شکایت‌های زیادی در حوزه انتخابیه اصفهان افزود: مجموع شکایت واصل شده هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند در مهلت قانونی، تنها چهار فقره و شکایت واصل شده هیات نظارت ۱۰ فقره بود که موضوع تعدادی از آنها نیز مشترک است.

وی افزود: از مجموع چهار شکایت واصل شده در مهلت قانونی، پس از بررسی در جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی یک شکایات پذیرفته نشد و از سه شکایت باقی مانده، برخی بندهای آن بدلیل ارائه نشدن مُستندات لازم رد شده و دیگر بندها در دست بررسی است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه مردم به شایعات توجه نکنند، افزود: گروه‌های سیاسی نیز از دامن‌زدن به شایعه بپرهیزند و شیرینی حضور ملت در پای صندوق‌های رأی را تلخ نکنند.

وی تاکید کرد: اصل بی‌طرفی و رعایت مُر قانون در همه فرایندهای انتخاباتی اصفهان رعایت شده است.

به گزارش ایرنا، از واجدان شرایط در ۱۶ حوزه انتخابیه اصفهان امسال بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان ۳۷/۰۴ درصد رای خود را به صندوق انداختند تا منتخبان خود را راهی بهارستان و مجلس خبرگان رهبری کنند.

در انتخابات امسال ۶۱۵ داوطلب(۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت پرداختند.

امیرحسین بانکی پور فرد، عباس مُقتدایی، مهدی طغیانی، رسول بخشی و حامد یزدیان در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند به مجلس دوازدهم راه یافتند.

پس از اعلام نتایج شمارش آرا، شایعاتی در باره احتمال تخلف انتخاباتی در این حوزه در سطح شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha