عضو شورای شهر اصفهان: پویش جریان مداوم زاینده‌رود ایجاد شود

اصفهان - ایرنا - رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز است پویشی برای جاری سازی و جاری ماندن رودخانه زاینده‌رود ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید نادرالاصلی، روز یکشنبه در صد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در آخرین بازگشایی زاینده‌رود، تداوم جریان آب مقدور بود، اما این امر محقق نشد و مشکلات زیادی برای کشاورزان منطقه بوجود آمد.

وی اضافه کرد: بازگشایی‌های اخیر رودخانه ثمری در سُفره‌های آب زیرزمینی نداشته و موجب رضایت کشاورزان نشده است، به همین دلایل پیشنهاد می‌کنم پویشی در این پیوند ایجاد شود.

رییس کمیسیون ویژه آب شورای شهر اصفهان ادامه داد: دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود(راه‌اندازی در سال ۱۴۰۱) اکنون در حال تعطیلی است و از سوی دیگر شاهد مشکلات متعدد مانند آلودگی هوا و در نتیجه تضییع حق مردم اصفهان هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: مردم فلسطین دیشب با آرامش خوابیدند و این نشان می‌دهد که باید به خباثت‌های رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

محمد نورصالحی اضافه کرد: برخی از موشک‌های شلیک شده از فراز مزار شهید زاهدی عبور کرد که شکرگزاری و شادمانی مردم حاضر در گلستان شهدای اصفهان را به همراه داشت.

وی با تاکید بر فعالیت جدی در سالجاری تصریح کرد: قطار شهری، حلقه ترافیکی، ناوگان حمل و نقل عمومی و مباحث زیست محیطی از جمله پروژه‌های مهمی است که ما رصد میزان پیشرفت آنها را در دستور کار خود داریم.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر حدود ۳۵ هکتار به فضای سبز شهر اضافه و خطوط اتوبوس‌های تُندرو(بی‌ آر تی) نیز ۲ برابر شده است.

رسول میرباقری افزود: یک سوم از حلقه چهارم ترافیکی اصفهان بعنوان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های این دیار، امسال افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خواستار رفع بلاتکلیفی حلقه(رینگ) چهارم ترافیکی این شهر از محل پل شهید سلیمانی تا «شش راه» شد.

ابوالفضل قربانی رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: خدمات نرم‌افزاری در این شهر کمتر از پروژه‌های عمرانی نیست اما باید بهتر معرفی شود.

مسوول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز اظهار داشت: یک میلیون و ۲۸۱ هزار نفر در تعطیلات نوروزی امسال به اصفهان سفر کردند.

مرتضی نصوحی ادامه داد: در این ایام ظرفیت همه هتل‌ها و مهمانپذیرها پُر شد و بالغ بر ۴۵ درصد از مسافران نیز در مدارس اسکان یافتند.

سیدامیر سامع نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: جز مجموعه گردشگری و اقامتی باغ «فدک» می‌توانیم اماکن مشابهی را برای پذیرش گردشگران آماده کنیم تا زمینه اسکان و رفاه بیشتر مسافران در اصفهان مهیا شود.

به گزارش ایرنا، رودخانه زاینده‌رود بیستم آبان سال قبل به مدت ۱۰ روز برای انجام کشت پاییزه کشاورزان استان و آبیاری دوره اول مزارع بازگشایی شده بود و جریان آن پس از تخصیص آب به زمین‌های کشاورزی دوباره قطع و سه فروردین سال جاری برای بازه ۱۲ روزه مجددا بازگشایی شد و سپس بازهم رنگ خشکی به خود دید.

کشاورزان و باغداران شرق و غرب استان اصفهان در سال‌های اخیر همواره خواهان دریافت حقابه خود از زاینده‌رود هستند و در این ارتباط بارها در مناطق مختلف تجمع کرده‌اند.

اصفهان وضعیت آبی نابسامان و کم‌سابقه‌ای را در نیم‌ قرن اخیر سپری می‌کند. افزایش جمعیت و تغییر الگوی مصرف، طرح های انتقال آب، افزایش صنایع، برداشت‌های بالادست ،شرایطی را ایجاد کرده است که آب رودخانه زاینده‌رود در ۲ دهه اخیر از سد «چم آسمان» در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب بین‌المللی گاوخونی به دفعات خشکانده شده و همین امر توقف متناوب کشت و کار در مناطق مختلف استان را در پی داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha