۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85405221
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در همدان پرداخت شد

همدان-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) از ابتدای امسال تاکنون در این استان پرداخت شده است.

یوسف شعبانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از تحقق ۸۲ درصدی سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان به تعداد هزار و ۳۶۸ طرح توسط بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست های دولت مردمی سیزدهم دانست و یادآور شد: پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده‌ که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خرد را به کارگاه‌های گروهی تبدیل کند و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مرتبط انجام شده است.

شعبانی ادامه داد: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، بنابراین زنان نقش محوری‌تری در این حوزه دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته های مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

شعبانی از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

وی گفت: در سالجاری ۶ هزار و ۶۲۴ مجوز مشاغل خانگی در استان همدان صادر شده است.

هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در همدان پرداخت شد

هزار و ۱۰۲ نفر از طریق کاریابی ها شاغل شدند

شعبانی با بیان اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت است گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ فرصت شغلی توسط کاریابی ها شناسایی شده و تعداد سه هزار و ۴۲۹ نفر در سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان جویای کار ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و ۱۰۲ نفر مشغول به کار شدند.

بیش از ۲۳ هزار شغل در استان همدان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۲۳ هزار و ۴۲۰ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در همدان ایجاد شده که برابر با ۱۱۳ درصد تعهد اشتغال امسال استان است.

شعبانی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر برای ۲۲ دستگاه اجرایی است، اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۴۲۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه تمامی مشاغل ایجاد شده قابلیت راستی آزمایی دارند تلاش دستگاه های اجرایی استان همدان در زمینه تحقق اشتغال تعهد شده قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر فرصت های شغلی مناسب و قابل توجهی در واحدهای تولیدی استان وجود دارد که آنها را علاوه بر کاریابی ها در اختیار مراجع و نهادهای مختلف قرار داده ایم تا به جوانان جویای کار معرفی کنند.

همدان رتبه سوم کشور در صحت نتایج راستی آزمایی آمار اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از رتبه سوم کشوری این استان در صحت نتایج راستی آزمایی فرصت های شغلی استان خبر داد و افزود: راستی آزمایی ها از سوی بخش خصوصی و پیمانکاران از تهران صورت گرفته و در اختیار استان نیست.

شعبانی همچنین گفت: سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه مربوطه صورت می‌گیرد، در مرحله اول از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیامکی جهت مراجعه به سامانه استعلام شغلی برای مشاهده داده ثبت شده مجری ارسال می‌ شود و در مرحله دوم تماس با شاغل و در مرحله سوم نظارت بازرسان به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه رصد اشتغال با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اشتغال و دستور رییس جمهور برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار ایجاد شده است.

شعبانی با اشاره به کمک های دولت در حوزه کسب و کار افزود: دولت با پرداخت تسهیلات و مزایایی از قبیل تامین مواد اولیه ضمن ایجاد فرصت های شغلی در فضای کسب و کار، مشوق هایی برای کارآفرینان و کارفرمایان ایجاد کرده تا بتوانند پایدار بمانند و وضعیت خود را توسعه دهند و کمبودهای خود را به عنوان سرمایه در گردش در حوزه تولید جبران کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha