گرمای انتخابات کرمانشاه در آخرین ساعات تبلیغات

کرمانشاه - ایرنا - با نزدیک شدن به پایان زمان تبلیغات رسمی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، رقابت تبلیغاتی نامزدها و هواداران آنها در شهر کرمانشاه به اوج خود رسیده و تلاش برای جلب نظر شهروندان به شیوه‌های مختلف ، تنور را بیش از پیش داغ‌تر کرده است.

به گزارش ایرنا، در آستانه برگزاری این دوره از انتخابات هر یک از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها سعی دارند با شیوه های مختلف از این ابزاری که قانون در اختیار آنها قرار داده نهایت استفاده را کرده و به معرفی خود و ارایه برنامه هایشان بپردازند.

مهلت قانونی تبلیغات در استان کرمانشاه با حضور مردم در ستادهای انتخاباتی در حالی به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود که حضور صدها نفری اقشار مختلف مردم در این ستادها نوید مشارکت حداکثری آنان در انتخابات یازدهم اسفندماه را می‌دهد.

عکس و پوسترهای چسبانده شده روی در و دیوار شهر، توزیع برگه ها و بروشورهای تبلیغاتی که به داخل منازل و مغازه ها و حتی خودروها انداخته می شود، پیامک های ارسال شده برای شهروندان، فعالیت های حداکثری ستادهای تبلیغاتی نامزدها و تلاش اعضای ستادها برای جلب آرای مردم همه و همه از یک خبر یا واقعه بزرگی از جنس شور مردمی دیگر در روز جمعه خبر می دهد.

تبلیغات نامزدها در حوزه‌های ۶ گانه استان کرمانشاه به اوج رسیده‌ است و حضور جوانان، مردان، زنان، دانشگاهیان، دانشجویان، بازاریان، دانش آموزان و حتی کارمندان و کارگران در ستادهای تبلیغاتی تا پاسی از شب به چشم می‌خورد.

چهره شهر کرمانشاه در حال حاضر پوشیده از پوستر و بنر نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است و اگرچه شهرداری ۳۰۰ نقطه را برای تبلیغات در نظر گرفته اما هواداران برخی کاندیداها بی‌اعتنا به قوانین انتخابات و تذکرات مسوولان مبنی بر حفظ زیبایی شهر به هرآنچه که در دم دستشان باشد، پوستر و بنر می‌چسبانند.

گرمای انتخابات کرمانشاه در آخرین ساعات تبلیغات

برخی از کسبه و بازاریان نیز عکس نامزدهای مورد علاقه خود را پشت شیشه حجره و مغازه زده اند و طرفداری خود را به این شکل نشان داده اند.

به گفته برخی افراد، شور و شوق انتخاباتی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه که در آن ۱۲۹ نامزد زن و مرد با یکدیگر رقابت می‌کنند در مقایسه با دوره قبل که تنها ۶۹ نامزد حضور داشتند؛ بیشتر شده و این را می‌توان در میزان تبلیغات و شور و شوقی که در جامعه وجود دارد بخوبی مشاهده کرد.

کوچه و خیابان های شهر کرمانشاه و حتی فضای روستاها را نیز تب و تاب انتخاباتی فرا گرفته و اقشار مختلف مردم خود را برای شرکت در انتخابات روز ۱۱ اسفندماه آماده می کنند.

ستادهای انتخاباتی نامزدها نیز در خیابان های پررفت و آمد شهر با توزیع اقلام تبلیغاتی خود بین رهگذران و خودروهای عبوری چهره ای کاملا' رقابتی به این انتخابات بخشیده اند.

هرچند که از ماه ها قبل، نشست های خانگی نامزدها و فعالیت آنها در فضای مجازی برای تشریح برنامه های خود رونق خاصی گرفته و مناطق شهری و روستایی را حال و هوای کاملا انتخاباتی به خود گرفته بود با این وجود بسیاری از مردم همچنان در حال رصد فضای انتخابات و اظهارنظرها و اعلام برنامه های کاندیداها هستند تا نامزد اصلح و مورد نظر خود را انتخاب کنند.

گرمای انتخابات کرمانشاه در آخرین ساعات تبلیغات

حضور کاندیداها در مراسم های ختم نیز از چندماه قبل در استان کرمانشاه آغاز شده بود این روزها داغتر شده و به گفته یکی از فعالان رسانه ای اگر سری به مزار باغ فردوس کرمانشاه بزنیم برخی از کاندیداها را می توان آنجا دید که از صبح تا شب در تمام مراسمات ختم شرکت می کنند.

در این دوره از انتخابات رسانه ها هم به صورت جدی پای کار آمده و از نامزدها برای معرفی و تشریح برنامه های خود دعوت کرده اند اما اغلب داوطلبان ترجیح می‌دهند با همان روال قدیمی و سنتی خود تبلیغ کنند.

مشاهدات خبرنگاران ایرنا نشان می دهد با آنکه چند ساعت بیشتر به پایان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی زمان باقی نمانده است اما می توان تنور گرم تبلیغات را در اقصی نقاط شهر و حتی روستاها بخوبی لمس و مشاهده کرد.

در زمان حاضر فضای عمومی کرمانشاه را حال و هوای انتخاباتی فراگرفته و بحث انتخابات و اینکه به چه کسی باید رای داد و یا نامزد اصلح چه شرایطی باید داشته باشد به مهمترین بحث محافل خانوادگی و گروهی تبدیل شده است.

گرمای انتخابات کرمانشاه در آخرین ساعات تبلیغات

فعالیت در فضای مجازی و تشکیل گروه ها و کانال ها نیز این روزها به بستری مطلوب برای تبلیغات نامزدها تبدیل شده است و بحث و گفت و گو در مورد نامزدها و توانمندی آنها نیز در هر محفل و مجلسی به گوش می رسد.

توزیع بروشور، کتابچه برنامه، تصاویر، کارت، تقویم، لوح های تبلیغاتی، استفاده از فضای مجازی ، پیامک و صدور بیانیه و اطلاعیه های عمومی از سوی جمعیت ها و گروه ها از جمله روش هایی است که از سوی هواداران نامزدها مورد توجه قرار گرفته است.

مشاهدات خبرنگاران ایرنا همچنین حاکیست بیشتر جوانان و نوجوانان با نزدیک شدن به پایان زمان تبلیغات با در دست داشتن عکس، پوستر و زندگینامه نامزدهای تحت حمایت خود در مقابل ستادهای تبلیغاتی در خیابان های اصلی، آنها را در بین مردم توزیع می کنند و هیجان و شور و اشتیاق هواخواهان در برخی ستادهای تبلیغاتی کرمانشاه با پخش آهنگ کُردی و حماسی بیش از پیش می شود.

گرمای انتخابات کرمانشاه در آخرین ساعات تبلیغات

فعالان سیاسی نیز بر این باورند برای تعیین سرنوشت کشور و رسیدن به وضعیت بهتر، هیچ راهی به جز حضور در پای صندوق رای وجود ندارد و باید اهمیت این موضوع برای تمامی آحاد جامعه تبیین شود.

بیش از ۸۷۵ هزار نفر در شهرستان کرمانشاه واجد شرایط رای دادن هستند

به گفته فرماندار کرمانشاه در کل استان بیش از یک میلیون و ۶۴۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۱ اسفند هستند و این رقم در شهرستان کرمانشاه ۸۷۵ هزار و ۶۰۸ نفر است.

محمدرضا آمویی اظهار کرد: از مجموع افراد واجد شرایط رأی دادن در شهرستان کرمانشاه ۴۴۴ هزار و ۲۴۶ نفر مرد و ۴۳۱ هزار و ۳۶۲ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۶۴۵ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده است، گفت: ۵۴۵ شعبه اخذ رای مربوط به شهر کرمانشاه و بخش مرکزی است و علاوه بر این تعداد شعبه، یک شعبه فرعی هم در کرمانشاه به اقلیت های مذهبی (کلیمیان) اختصاص یافته است.

آمویی تعداد شعبات اخذ رای بخش های چهار گانه شهرستان کرمانشاه را نیز ۱۰۰ شعبه عنوان و تصریح کرد: در بخش فیروزآباد ۳۶ شعبه، بخش ماهیدشت ۲۶ شعبه، بخش کوزران ۲۰ شعبه و بخش بیلوار نیز ۱۸ شعبه برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

مهلت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند

رییس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه همچنین با اشاره به آغاز تبلیغات ۱۲۹ نامزد در حوزه انتخابیه این شهرستان گفت: اکیپ های نظارتی به صورت مستمر در حال بازدید و سرکشی از ستادهای تبلیغاتی این افراد بوده و چنانچه تخلفی مشاهده کنند حتما آن را به مبادی ذی ربط گزارش خواهند کرد.

وی یادآور شد: در روستاها نیز دهیاران مامور شده اند تا تخلف های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس را گزارش کنند.

آمویی گفت: همانگونه که قبلا اعلام شده تشکیل ستادهای انتخاباتی در میدان های فردوسی و کاشانی، چهار راه مدرس تا میدان انقلاب، میدان معلم در سه راهی مسکن و چهار راه نوبهار تا سی متری دوم در شهر کرمانشاه ممنوع است.

فرماندار کرمانشاه گفت: مهلت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند (۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری) به پایان می‌رسد و چنانچه پس از این مدت کاندیداها به تبلیغات خود ادامه دهند تخلف مرتکب شده و حتماً به آن رسیدگی می‌شود.

انتخابات به عنوان یک گفتمان به‌خوبی در جامعه معرفی شده است

رییس ستاد انتخابات استان هم گفت: در بحث مشارکت اقدامات خوبی توسط دستگاه های مختلف انجام شده است و حتی دانشگاه ها نیز پای کار آمدند به طوری که انتخابات به عنوان یک گفتمان در جامعه مطرح و در شرایطی که در آذرماه تعداد زیادی از مردم نمی دانستند در اسفندماه انتخابات برگزار می شود؛ ولی با تلاش انجام شده شور و نشاط خوبی در جامعه به‌وجود آمده است.

علی شعبانی با بیان اینکه داده های یک پژوهش حاکی از افزایش مشارکت نسبت به دوره یازدهم در استان کرمانشاه دارد؛ گفت: باید مردم را آگاه سازیم که انتخابات رقابت اشخاص در وهله اول نیست بطوریکه هرکس در انتخابات شرکت می کند در واقع به قوی بودن کشور رای می دهد.

وی اظهار کرد: امکانات لازم برای برگزاری انتخابات بسیج شده و تنها وظیفه ما این است که فضای انتخابات را برای حضور مردم فراهم سازیم زیرا مردم آگاه هستند از این رو نباید دغدغه حضور را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل شهرستان کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha