۲ هزار بازرس بر سلامت انتخابات در استان کرمانشاه نظارت می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار بازرس بر روند برگزاری و سلامت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان در روز ۱۱ اسفندماه جاری نظارت خواهند کرد.

علی صفدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بازرس، مسوول حُسن جریان و صحت انتخابات و نیز نظارت بر اجرای مطلوب آن در این دوره از انتخابات را در استان بر عهده دارند.

وی با تاکید بر سلامت و صیانت از آرای مردم در روند برگزاری انتخابات در استان اظهار کرد: بازرسان در تمام شعب اخذ رای حضور خواهند داشت و یک هیات بازرسی متشکل از ۱۰۰ نفر سربازرس نیز بر روند فعالیت این بازرس‌ها در شعب اخذ رای نظارت خواهند کرد به طوری که هر سربازرس وظیفه نظارت بر بازرسان ۱۰ تا ۲۰ شعبه را برعهده خواهند داشت.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم رعایت اصل حفظ بی‌طرفی در برگزاری انتخابات از سوی بازرسان اضافه کرد: رویکرد هیات بازرسی، مشاوره، همراهی، ارشاد و تلاش برای حُسن اجرای مطلوب انتخابات به مجریان برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی شائبه در روز ۱۱ اسفند است.

۲۰ نفر بازرس ویژه نیز در استان بر روند برگزاری انتخابات نظارت دارند

صفدری، افزود: بازرسان نیز همانند سایر عوامل برگزاری انتخابات، امین آرای مردم هستند و برای صیانت از آرای مردم و پیشگیری از هرگونه تخلفات انتخاباتی عاری از هرگونه جانبداری از شخص و یا گروه خاصی با تمام توان تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ نفر بازرس ویژه نیز در استان برروند برگزاری انتخابات و عملکرد هیات بازرسی این شهرستان نظارت خواهند داشت گفت: در هر شهرستان یک بازرس ویژه برای نظارت بر عملکرد سربازرسان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۷۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha