۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85400641
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک گام تا خلق حماسه‌ای دیگر در دیار الوند

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبر: 85400641
یک گام تا خلق حماسه‌ای دیگر در دیار الوند

همدان- ایرنا- مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان خود را برای حضور پرشور در پای صندوق های رای آماده می کنند تا بار دیگر با خلق حماسه ای بزرگ برگ زرینی در تاریخ افتخارات دیار الوند به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری فردا جمعه یازدهم اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

استان همدان با حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دیار الوند این روزها و در آستانه انتخابات حال و هوای خاصی دارد و در هر محفل و مجلسی صحبت از انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند است و مردم و به ویژه جوانان و رای اولی ها در مورد سوابق نامزدها با یکدیگر گفت و گو می کنند و منتظر روز رای گیری هستند.

مسوولان استان نیز یک هزار و ۳۴۹ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در همدان که شامل ۶۳۴ شعبه در شهرها و ۷۱۵ شعبه در روستاها و ۳۴۶ شعبه سیار است، تعیین کرده اند تا مردم استان به سهولت بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

حضور حداکثری در انتخابات نشان از اقتدار نظام و کشورماست

یکی از فرهنگیان همدانی در خصوص اهمیت حضور در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از عواملی که باعث افزایش مشارکت می شود این است که مسوولان ما به وظایف اصلی خودشان که نمایندگی است عمل کنند و این باعث امید و دلگرمی در مردم می شود و به طور قطع در پای صندوق های رای حاضر می شوند.

مهدی جلیلی به سواد رسانه ای اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تمام قوا و تهاجم فرهنگی خود فضایی ایجاد می کند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند و هر چقدر ما آگاهی و سطح سواد رسانه ای مردم را ارتقا دهیم در افزایش مشارکت انتخابات تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات بازتاب بیرونی و درونی برای ما دارد به بازتاب بیرونی حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری در پای صندوق های رای نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و وحدت ملی ما دارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رای نشان از تایید نظام و انقلاب است و دشمن از این موضوع هراس دارد و برای رسیدن به اهداف خود دنبال پایین آوردن این مشارکت است.

وی اظهار کرد: بازتاب درونی حضور در انتخابات نیز این است که نتیجه آن در تمام امور، زندگی و معیشت ما تاثیر گذار است.

جلیلی در خصوص انتظارات خود از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: به قشر فرهنگی باید توجه ویژه ای بشود چراکه برای پیشرفت و توسعه جامعه نیازمند آموزش و پرورش قوی و مستحکم هستیم که زیربناهای مهم آن قشر فرهنگی هستند، بنابراین هر چقدر به تعلیم و تربیت نظام توجه و قوانینی به نفع آنها تصویب شود به طور قطع در جامعه ای پویا و تمدن ساز مثمر ثمر خواهد بود.

اهمیت انتخاب افراد اصلح

یکی از کارمندان همدانی نیز در خصوص اهمیت انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات برای کشورهایی است که در آن دموکراسی حاکم است و مردم این حق را دارند که برای آینده خود و فرزندانشان نماینده ای معتمد و اصلح انتخاب کرده و به مجلس بفرستند تا از حقوق آنها دفاع کند.

حمید رنجبران افزود: اگر این انتخاب به درستی انجام نشود به قول معروف "دودش به چشم خودش می رود" بسیار افرادی دیده ام که از یک قانون اظهار انزجار می‌کنند و وقتی می‌گویم خوب خود شما مقصر اصلی هستی جبهه می‌گیرد که چرا؟، می‌گویم قانون را مجلس نوشته و دیگران مجری هستند چرا فرد اصلحی انتخاب نکردید که حالا به مشکل بخورید.

یک گام تا خلق حماسه‌ای دیگر در دیار الوند

وی ادامه داد: برخی نیز می‌گویند که ما اصلا در انتخابات شرکت نکردیم در جواب می‌گویم که چه بدتر چرا که با شرکت نکردن شما فردی به مجلس وارد شده که بر خلاف نظر شما قانونی را تصویب کرده است.

رنجبران درباره راهکارهای افزایش مشارکت انتخاباتی توضیح داد: در این راستا گفتمان با مردم بهترین راه حل است گفتمان باید صریح، بی ریا و بدون تظاهر باشد چون مردم ولو بیسواد و عامی این را می فهمند.

تاثیر یک رای هم در آینده کشور

رنجبران ادامه داد: پس در این برهه از زمان دشمنان ما با هجمه های سیاسی، اقتصادی و تورم، دنبال فشار و پیشبرد منافع خود هستند و تلاش می کنند مشارکت مردم کا در انتخابات کم باشد تا زمینه فشار بیشتر را فراهم کنند پس یک رای هم در آینده کشور دارای اهمیت بسزایی است و در اینجا از ملت بزرگ ایران اسلامی و سرافراز تقاضا دارم که در پای صندوق های رای حاضر و برای آینده فرزندان خود اهمیت قائل شوند.

وی بالاترین توقع خود از نمایندگان مجلس و نامزدهای انتخاباتی را صداقت عنوان کرد و گفت: نمایندگان به مردم دروغ نگویند چراکه دروغگو تمام صفات رذیله را در خود دارد و اعتماد مردم را از بین می برد.

رای اولی ها برای انتخاب فرد اصلح با کارشناسان مشورت کنند

یکی از رای اولی ها نیز در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات گفت: در این مقطع حساس که دشمنان سعی دارند بین جوانان و نظام فاصله و شکاف ایجاد شود باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با آگاهی و بینش سیاسی بالا در پای صندوق های رای حاضر شویم.

علی اصغر یاراحمدی با بیان اینکه برای اولین بار در این مشارکت سیاسی سهمیم است و می تواند در آینده کشور دخیل باشد بسیار ابراز خرسندی کرد و از همسن و سالان خود و سایر مردم خواست در انتخابات ۱۱ اسفند ماه حضوری پرشور داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر رای اولی ها برای انتخاب فرد اصلح تردید دارند می توانند از کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرند و از دوستان خود مشورت بگیرند چراکه باید با آگاهی در این عرصه مهم و سرنوشت ساز شرکت کنند.

بانوان اعضای خانواده را به شرکت در انتخابات تشویق کنند

یکی از بانوان خانه دار همدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند بنابراین نقش مهم و موثری در شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری دارند.

مرضیه رادمنش افزود: زنان جامعه ما همانند مردان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی حضوری فعال داشتند و می توانند با تشویق خانواده خود به شرکت در انتخابات حضور حداکثری را رقم بزنند.

وی انتظار خود از نمایندگان مجلس را رسیدگی به مسایل و مشکلات بانوان عنوان کرد و گفت: متاسفانه امکانات رفاهی، ورزشی و تفریحی برای این قشر بسیار محدود است و بانوان برای فعالیت بیشتر نیازمند امکانات اختصاصی هستند که نمایندگان باید در این راستا تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری فردا جمعه یازدهم اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha