۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85400575
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زبانِ گویای هنر برای مشارکت در انتخابات+فیلم

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85400575
زبانِ گویای هنر برای مشارکت در انتخابات+فیلم

همدان- ایرنا- بیش از چهار دهه است که ردّ پای هنرمندان وطن از جمله ملایر در انتقال مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی؛ اعتلای ایران، تثبیت ارزش‌های والای امام راحل و شهدای سرافراز و عرصه‌های سیاسی می‌درخشد، آنان امروز هم برای نقش‌آفرینی در صحنه دیگری از تاریخ سیاسی کشور یکّه‌تازی می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ هنرمندان ملایر در کنار دیگر نقش‌آفرینان ایران اسلامی با استفاده از ابزار هنر مردم را به مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات دعوت کردند تا بار دیگر تمام کننده خلق حماسه‌ای دیگری باشند.

اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ملایر نه تنها به فرمان رهبر فرزانه انقلاب گوش فرا دادند و تمام تلاش و همت خود را برای تحقق مشارکت حداکثری به کار بستند، بلکه با روشنگری بیش از پیش موجبات تشویق و ترغیب مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای فراهم کردند، آن هم با زبان هنر که چون «از دل برآید، بر دل نشیند».

هنرمندان ملایری در کنار دیگر هنرآفرینان این مرز و بوم در مقاطع حساس تاریخ همواره نشان دادند که مسئولانه برای دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به پا خواسته‌اند و سهم خود را در پیشرفت و توسعه کشور ادا کرده‌اند.

و امروز در آستانه انتخاباتی دیگر به عنوان یکی از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی، با نقش‌آفرینی بی‌بدیل خود و حضوری پرشور در عرصه سیاسی کشور، تبلور آن را در چهل و پنجمین سال انقلاب اسلامی در روز جمعه یازدهم اسفندماه، پای صندوق‌های رای نمایان خواهد کرد.

نقش هنرمندان ملایری و تنوع ذوق و هنر آنها و البته جایگاهی که اصحاب فرهنگ و هنر در بین مردم فهیم ایران دارند، به نمایندگی از تمامی دلدادگان فرهنگ غنی ایران، با زبان هنر از جنس شعر و شاعری، خوشنویسی، نقاشی و نویسندگی همه مردم و هموطنان خود را به مشارکت حداکثری و حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کردند تا بار دیگر برگ زرینی را بر تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط کنند برای روزهای روشن ایران و ایرانی.

در همین رابطه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به ایرنا گفت: رسالت هنر حفظ و سربلندی ملت است و ملتِ هنرمند، ثروتمند است.

«فرشاد کشاورزیان» اظهار داشت: سعدی و حافظ، نظامی، فردوسی و مولوی، همه درس آزادگی و وطن‌دوستی به ما داده‌اند و هنرمندان روزگار خود بودند.

وی ادامه داد: امروز نیز هنر و هنرمند، وطن را می‌ستاید و با بیان شعر و نوای موسیقی و صد زبان دیگر ایفای نقش می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر بیان کرد: در اهمیت حضور پرشور و نشاط مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه، شعار امروز ما «هر جمعه ما منتظریم، این جمعه او منتظر است» است.

کشاورزیان ضمن تاکید بر حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، گفت: اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان از همه ابزار هنری خود برای دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای استفاده کردند و پویش «همه می‌آییم» به راه انداختند.

و چه زیبا سرود و از مردم دعوت کرد مالمیر شاعر ملایری: «به یاری خداوند توانا، به امر سیّد دانا، جمیع ما زنیم مشتی به دشمن، دهیم رای و شویم آگاه و بینا».

او گفت: روز یازده اسفند همگام با هم برای آینده کشور و فرزندانمان پای صندوق‌های رای حاضر می‌شویم.

زبانِ گویای هنر برای مشارکت در انتخابات

«مراد طاهرنیا» نیز شاعر؛ نویسنده، فرهنگی بازنشسته و روزنامه‌نگار ملایری با قطعه شعری اینگونه مردم را به مشارکت در انتخابات فرا خواند: «با گل و لبخند می‌آییم باز، راضی و خرسند می‌آییم باز، به رغم خواست‌های دشمنان، یازده اسفند می‌آییم باز».

وی گفت: ضمن اینکه خودم با عشق و اشتیاق در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شرکت می‌کنم، از همه دوستان، هنرمندان، شعرا، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فرهنگیان ملایری دعوت می‌کنم در انتخابات روز جمعه پای صندوق‌های رای حاضر شوند و نمایندگان اصلح خود را انتخاب کنند.

طاهرنیا تاکید کرد: قطعا با این اقدام دشمنان‌مان را مایوس و موجب شادی دوستان خواهیم شد و سرنوشت کشورمان را خودمان تعیین می‌کنیم.

«علی بشیرگنبدی» فرهنگی بازنشسته و شاعر ملایری به تمام هنرمندان و جامعه هنری و فرهنگیان توصیه کرد: در روز یازدهم با وجود همه کمبودها و کاستی‌ها با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به کاندیدای اصلح خود رای دهند تا مشت محکمی بر دهان دشمنان این مرز و بوم باشد.

«محمد غریب» شاعر و هنرمند خوشنویس ملایری نیز اینگونه از مردم فهیم ملایر دعوت کرد: «با گوله‌ای از شوق که بر پُشت زنیم، بر برگه سرنوشت انگشت زنیم، با یکدلی و حضور گسترده خویش، توی دهن دشمن خود مشت زنیم».

او تاکید کرد: روز یازدهم اسفند همراه با هم برای ساختن آینده کشور و فرزندانمان می‌آییم.

«عبدالحمید شاملو» جانباز دوران دفاع مقدس و شاعر آئینی و انقلابی ملایر نیز گفت: مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب اصلح موجب تحکیم وحدت و امنیت، تمامیت ارضی کشور و حفظ ناموس، شرف و انقلاب خواهد بود.

وی افزود: از همه مردم و هموطنانم می‌خواهم روز جمعه پای صندوق‌های رای حاضر و با انتخاب اصلح ضمن ناامید کردن دشمنان، موجب رشد و ترقی و تعالی کشور عزیزمان ایران شویم.

به گزارش ایرنا؛ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha