نامزد انتخابات مجلس در مینودشت: مردم شرق گلستان نگران توسعه اقتصادی هستند

گنبدکاووس- ایرنا- «اسرافیل وزیری دوزین» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله با کد انتخاباتی ۲۸۵، برقراری عدالت و کمک به توسعه منطقه را مهمترین نگرانی مردم شرق گلستان دانست و گفت: تحقق این هدف،نیازمند همراهی مدیران اجرایی، نخبگان و متخصصان است.

به گزارش ایرنا، اسرافیل وزیری دوزین متولد شهرستان مینودشت و دارای مدرک کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای است. وی رزمنده دوران دفاع مقدس است و پیش از این مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران مینودشت، مدیر کاروان‌های حج و زیارت، فرماندار مینودشت و مدیر برگزیده ملی بود.

وزیری در گفت‌ و گو با ایرنا به پرسش‌هایی پیرامون کارکردهای نهاد قانون‌گذار مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های خود و مشکلات حوزه انتخابیه شرق گلستان پاسخ داد.

ایرنا: به نظر شما مجلس شورای اسلامی چه ویژگی‌ها و کارکردهایی دارد؟

وزیری: رهبر معظم انقلاب همیشه از جایگاه مجلس تعریف و نمایندگان را به استفاده از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی برای خدمات به مردم کشور توصیه می‌کنند و به اعتقاد من یک نماینده باید نگاهی ملی برای حل مشکلات مردم داشته باشد.

وظیفه اصلی نماینده قانون گذاری و بعد از آن نظارت بر اجرای قوانین وضع شده و از همه مهمتر در کنار مردم بودن است و باید از ظرفیت ملی در کنار دولتمردان برای پیشبرد اهداف و افزایش امید به زندگی و توسعه شهرستان‌ها استفاده کند.

ایرنا: چرا تصمیم گرفتید در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شوید؟

وزیری: احساس کردم می‌توانم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کنار همراهی مردم، به خواسته‌های آنان را در چارچوب قانون پاسخ بگویم. استان گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، دامپروری و گردشگری دارد که می‌توان با ارائه طرح و برنامه و تلاش برای جذب اعتبارات ملی از این ظرفیت‌ها برای توسعه منطقه استفاده کرد.

نمایندگی، فقط ورود به مجلس نیست باید بتوانیم بعد از راهیابی تمرکز خود را بر حفظ اقتدار ملی و گرفتن سهم استان از سرانه ملی قرار دهیم تا بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم تا وضعیت مردم روبه بهبود باشد.

ایرنا: شما در حوزه انتخابیه‌ای نامزد شدید که سال‌ها در آن سابقه اجرایی و مدیریتی داشتید. در دوران مدیریت خود چه اقداماتی در این شهرستان‌ها انجام دادید؟

وزیری: در پنج سالی که به عنوان فرماندار مینودشت فعالیت داشتم اتفاقات خوبی در این شهرستان رقم خورد که از جمله آن می‌توان به احداث استخر، بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگراه و جاده‌های بین مزارع و توسعه الگوی کشت اشاره کرد.

ایرنا: به نظر شما مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات شرق گلستان چیست؟

وزیری: با وجود خدماتی که پس از انقلاب به نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی ارایه شده اما همچنان جوانان تحصیل کرده برای شغل به دنبال شغل اداری‌ هستند و دنبال کارهای دیگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود نرفتند تا امید به زندگی را رونق دهند در صورتی که شهرستان‌های شرق استان در حوزه های کشاورزی و دامپروری ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی دارند.

کشاورزان در شرق استان سال‌های زیادی پنبه را به عنوان طلای سفید کشت کردند و اگر فعالیت در صنایع تبدیلی ادامه پیدا می‌کرد شاید مشکلات مردم کمتر بود و فعالیت‌های دامپروری به دلیل قیمت خوراک دام کاهش یافته است. زمانی اقتصاد شهر را روستاییان تامین می‌کردند اما امروزه مهاجرت از روستا به شهرها زیاد شده و فرزندان این منطقه برای امرار معاش به شهرستان‌های دیگر می‌رود که تبعات اجتماعی فراوانی را برای آنان به دنبال دارد.

قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) و یا داشتن فضاهای تفریحی جنگلی مانند دشت و کوه و همچنین وصل شدن به استان خراسان شمالی فرصت مناسبی برای توسعه و رونق فعالیت‌های اقتصادی با رویکرد گردشگری است که به دلیل سخت گرفتن در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات نتوانستیم از آنها به درستی استفاده کنیم.

امیدوارم بتوانیم با همکاری متخصصان و استفاده از ظرفیت بزرگان و افراد با تجربه طرح‌هایی را در حوزه بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم چهار شهرستان شرق استان اجرا کنیم.

ایرنا: برنامه‌هایتان برای حوزه انتخابیه شرق گلستان چیست؟

وزیری: توسعه مراکز جامع سلامت برای استفاده بهتر از ظرفیت درمانی همانند سایر شهرها و روستاهای کشور از جمله برنامه‌های پیشنهادی است و بنا داریم در حوزه وزارت بهداشت از ظرفیت‌ها برای کاهش نگرانی مردم در بحث سلامت استفاده کنیم و رسیدن به این مهم با همکاری متخصصان، پزشکان و افراد مطلع امکان پذیر است.

جوانان مدرک تحصیلی گرفتند و به دنبال آزمون های استخدامی هستند اما از ظرفیت خود و حوزه تخصصی‌شان با توجه به شرایط منطقه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و گردشگری استفاده نکردند که تسهیل روند دریافت مجوز و تسهیلات و پیش بینی بازار فروش و توسعه صنایع تبدیلی باید انجام شود.

مردم روستا نمی‌خواهند برایشان کارخانه، فرودگاه و یا ریل قطار بزنیم آنان می‌خواهند شرایط برای استفاده از ظرفیت‌های موجود روستاها با هدف توسعه و اشتغال آفرینی فراهم شود.

با وجود زیرساخت‌ها خوب شهرک‌های صنعتی، از ۳۰ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود در صورتی که به اعتقاد متخصصان با همکاری سرمایه گذاران و افرادی که دل در گرو توسعه منطقه دارند استفاده از این ظرفیت تا ۹۰ درصد امکان‌پذیراست.

نامزد انتخاباتی مجلس در مینودشت: مردم شرق گلستان نگران توسعه اقتصادی هستند

سد نرماب چهل چای وضعیت آبی منطقه را نجات می‌دهد و ظرفیت ویژه‌ای است که می‌توان روی آن در بحث آب آشامیدنی منطقه و هم آب زمین‌های کشاورزی کار کرد. نگرانی مردم با توجه به شرایط جوی بیشتر بحث آب است در کنارش با استفاده از الگوهای کشت و آبیاری تحت فشار می توان کشاورزی استان را از حالت سنتی به صنعتی تبدیل کرد.

در بحث مسائل آموزشی به دنبال ایجاد دانشگاه دولتی هستیم تا فرزندان این حوزه انتخابیه به جای رفتن به دانشگاه دولتی شهرها و استان‌های همجوار در این منطقه مشغول به تحصیل شوند که باعث کاهش هزینه‌های رفت و آمد و کمک به خانواده‌هایشان خواهد شد.

مردم شرق گلستان در مسائل اجتماعی، اعتقادی و مهمان نوازی زبانزد خاص و عام هستند و ظرفیت‌های ویژه ای از جمله جاده ترانزیتی، قرارگیری در مسیر زائران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و وجود گالیکش به عنوان قدمگاه رهبر معظم انقلاب می‌تواند در راستای توسعه و رونق منطقه موثر باشد.

همچنین در حوزه جاده ای در شرق استان مشکلاتی وجود دارد تعداد زیادی از هموطنان جانشان را به دلیل نامناسب بودن راه ها از دست دادند که تامین اعتبار در این رابطه نیاز به دفاع در مجلس دارد و یا اینکه بزرگراه مینودشت و گالیکش نیاز به طرح و برنامه ندارد آماده است و فقط باید در مجلس پیگیر تامین اعتبار آن شد به عبارتی با استفاده از اعتبارات ملی می توانیم اتفاقات خوبی را در شرق استان گلستان رقم بزنیم.

ایرنا: کلام آخر و پایانی؟

وزیری: نگرانی مردم منطقه برقراری عدالت و کمک به توسعه منطقه است به این معنی که مدیران دستگاه های اجرایی، نخبگان و متخصصان و تمام افرادی که می توانند در این حوزه کمک کنند وارد میدان آسان سازی صدور مجوز و پرداخت تسهیلات به جوانان برای اجرای طرح های تخصصی اشتغالزا شوند.

شرق گلستان ظرفیت های زیادی دارد و جوانان آن فقط به دنبال ناجی هستند تا مسیر را برایشان مشخص کند و در کنارشان باشد و ساماندهی ظرفیت اشتغال نقش مهمی در بهبود مشکلات و معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق دارد.

با توجه به ظرفیت هایی که در منطقه است و با استفاده از ظرفیت های ملی و استانی می توانیم شرایطی را برای مردم رقم بزنیم تا نگرانی هایشان برطرف شود و رفتن این راه یک شبه امکان پذیر نیست و باید به مرور و پله پله پیش برویم، مردم دستان خود را برای کمک به عزت افزایی ایران اسلامی و رونق تولید بالا بردند و در مرحله نخست باید مشکلات شناسایی و در ادامه راه حل آنها پیدا و ارائه شود.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha