نامزد انتخابات مجلس در گنبدکاووس: نمایندگان قوانین را به نفع مردم تصویب کنند

گنبدکاووس- ایرنا- «سلیمان آق» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس با کد انتخاباتی ۱۳۲ معتقد است که نمایندگان مجلس با نظارت بر اجرای کامل اصول قانون اساسی و تفسیر آن به نفع مردم می‌توانند در گره‌گشایی از مشکلات جامعه موثر باشند.

به گزارش ایرنا، سلیمان آق متولد سال ۱۳۵۹ روستای آق آباد از توابع گنبدکاووس دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است و سابقه نمایندگی حقوقی کمیته امداد امام خمینی (ره) گنبدکاووس، مشاور حقوقی هیات سوارکاری و مشاور حقوقی پزشکان و پرستاران شهرستان را در کارنامه خود دارد.

آق در گفت‌ و گو با ایرنا به پرسش‌هایی پیرامون کارکردهای نهاد قانون‌گذار مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های خود و مشکلات حوزه انتخابیه گنبدکاووس پاسخ داد:

ایرنا: چرا تصمیم گرفتید در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شوید؟

با توجه به اینکه در خانواده‌ای فقیر بزرگ شده و در کودکی پدر و مادرم را از دست دادم و با حمایت خداوند توانستم به این درجه از موفقیت برسم امروز بهتر می‌توانم مردم ضعیف جامعه را درک کنم و تلاش دارم با ورود به مجلس در مسیر وضع قوانین به نفع آنان حرکت کنم.

طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثرات آن در آینده و برای آیندگان است لذا مردم باید هوشیار بوده و به فردی به عنوان نماینده برای حضور به مجلس شورای اسلامی رای دهند که باایمان، اصلح، قوی و حقوقدان باشد تا فرزندانمان هم از اثرات دستاوردهای مجلس بهره ببرند.

ایرنا: به نظر شما مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات گنبدکاووس چیست؟

اجرای درست قوانین نقش مهمی در توسعه و آبادانی منطقه دارد به عنوان نمونه تاثیر اجرای درست قوانین مربوط به سد، مانند لایروبی و مهار آب می‌تواند باعث شکوفایی دوباره فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری در گنبدکاووس شود.

سال ۱۳۹۸ بر اثر کوتاهی برخی از مسوولان که نتوانستند تصمیم درست بگیرند خیلی از افراد از جمله خانواده‌های کم بضاعت روستایی دچار خسارت ناشی از سیل شدند اما هیچ کدام از طرف نماینده مورد حمایت قرار نگرفتند.

اگر آب به درستی مهار و لایروبی شود، کشاورزان منطقه به جای یک محصول می‌توانند دو محصول بکارند و به طور قطع اگر اداره امور آب به تعهد خود نسبت به کشاورز عمل کند و آب به میزان کافی در اختیار کشاورز قرار گیرد تخلفی با عنوان برداشت غیرمجاز مشاهده نمی‌شود.

یکی دیگر از مشکلات کشاورزان با منابع طبیعی است به این معنی که اداره کل منابع طبیعی بر اساس یک عکس هوایی مربوط به سال ۱۳۴۱ تلاش دارد زمین‌های زراعی در محدوده منابع طبیعی از دست کشاورزان خارج شود در صورتی که برای تصمیم گیری در این مورد نباید به یک عکس آن هم مربوط به چند دهه قبل اکتفا کرد.

نامزد انتخابات مجلس در گنبدکاووس: نمایندگان قوانین را به نفع مردم تصویب کنند

شاید عکس هوایی زمانی گرفته شده که فرد به دلیل نداشتن ادوات کشاورزی در زمین خود محصولی نکاشته لذا در این مورد افزون بر عکس باید خاک محل با هدف تعیین مدت فعالیت کشاورزی مورد آزمایش قرار گیرد و علاوه بر آن می‌طلبد قوانین در مجلس اصلاح و یا قوانین جدید وضع گردد تا زمین‌های اجدادی کشاورزان به آنان بازگردانده شود.

ایرنا: نمایندگان چقدر می‌توانند در اصلاح امور جامعه تاثیرگذار باشند؟

در صورت کسب اکثریت آرا برای حضور در خانه ملت همه تلاش خود را برای رفع فقر و بهبود معیشت مردم انجام خواهم داد و از سایر نامزدها هم می‌خواهم در صورت رای آوردن با وضع و اصلاح قوانین برای برطرف کردن مشکلات جامعه همت گمارند.

اصل ۲۸ قانون اساسی می‌گوید هر فردی حق دارد در هر اشتغالی که انجام می‌دهد مورد حمایت قرار گیرد که نظارت بر اجرای درست آن توسط نمایندگان مجلس می‌تواند به بهبود وضعیت معیشتی جامعه تاثیرگذار باشد تا کودکان برای تامین مخارج زندگی، تهیه اجاره خانه و هزینه درمان پدر و مادرشان مجبور به کار کردن نشوند.

بر اساس اصل ۴۳ قانون اساسی دولت باید به افرادی که شغل یا ابزار کار دارند وام بدون بهره دهد تا به عنوان مثال یک پزشک دیگر نگرانی برای خریداری تجهیزات لازم درمانی با هدف خدمت به مردم نداشته باشد.

همچنین بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی دولت باید از افراد فقیری که شغل و خانه ندارند حمایت کند که از جمله این حمایت‌ها تامین مسکن و فراهم کردن شرایط درس خواندن رایگان فرزندانشان است و ساکنان روستاها در اولویت قرار دارند.

خانواده‌های روستایی فقط از طریق کشاورزی و دامداری تامین معاش می‌کنند و در شرایطی که قیمت نهادهای دولتی برابر با آزاد شده شاهد افول فعالیت آنان هستیم و به جای حرکت به سمت صنعتی کردن دامپروری هر روز از تعداد دامداری‌های سنتی کاسته می‌شود.

در بعضی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها از جوانان در ابتدای شروع کار سفته می‌گیرند تا اگر بعدها کارگر بخواهد حق و حقوق خود را بگیرد این سفته‌ها را به اجرا بگذارند در صورتی که گرفتن سفته در هیچ کجای قانون تعریف نشده است. این روند باید از بین برود و برای کارگران یک شرکتی تاسیس شود که هم بیمه شوند و هم با حقوق و مزایا عالی کار کنند تا اگر اتفاقی برایشان افتاد مستمری بگیرند تا خانواده‌شان در امنیت باشند.

ایرنا: کلام آخر و پایانی؟

اشتغال باید روز به روز بیشتر شود، در گنبدکاووس ظرفیت‌های بالایی در پرورش ماهی داریم و در صورت توجه به توزیع عادلانه آب و حمایت مادی و معنوی از جامعه روستایی، شاهد فعالیت جوانان بومی در منطقه به جای کارگری در سایر شهرها و استان‌های کشور خواهیم بود.

مجلس محل پیگیری حق و حقوق مردم است و بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید اقتصاد در کشور تقویت شود لذا همه تلاش خود را در صورت راهیابی به مجلس برای گرفتن امتیاز راه اندازی کارخانه و واحدهای اقتصادی در منطقه با هدف اشتغالزایی جوانان خواهم کرد.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان شش حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا دو نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha