۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85394662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: پیش از دولت سیزدهم تصور می‌شد که راه حل مشکلات بیرون از مرزهاست

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که تصور می‌شد تنها راه حل برون رفت از مشکلات، بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی و به برجام و FATF گره خورده است.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی، چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان خمینی‌شهر و حضور در آیین افتتاح بلوار شهدای خوزان و رونمایی از ۱۵ دستگاه ون ناوگان شهری، افزود: در آغاز به کار دولت سیزدهم طرح‌های ساخت مسکن زمین مانده و دولت با انبوهی از بدهی مواجه بود، اما در این دولت رویکرد کشور تغییر کرد و رئیس جمهوری انتخاب شد که تفکر جهادی و مردمی دارد.

وی با تشریح اقدامات دولت سیزدهم و همراهی مردم با دولت، اظهار کرد: کشوری که روزی ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از مردمش بخاطر بیماری کرونا جان می‌دادند، با تدبیر و اتکاء به توانمندی‌ دانشمندان خود جزو چند کشور نخست دنیا در مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفت.

مرتضوی افزود: این موفقیت در سایر عرصه‌های کشور نیز اتفاق افتاد زیرا مردم حضور آگاهانه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون فراز و فرودهای بسیاری را گذرانده‌ایم زیرا نمی خواستیم رئیس جمهور آمریکا به ما بگوید به کدام موج رادیو گوش دهید و نمی خواستیم سفیر آمریکا وزرای کشور ما را تعیین کند.

مرتضوی افزود: ۲۰۰ هزار شهید برای استقلال کشورمان دادیم تا مردم ما در امنیت کامل زندگی کنند و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که بدون اراده جمهوری اسلامی نمی‌توانند تصمیمی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره پس از دوران دفاع مقدس در جنگ هستیم و تنها عرصه جنگ تغییر یافته است و امروز ایجاد ناامیدی در جامعه حربه دشمن علیه مردم ایران اسلامی است و در انتخابات پیش‌رو نیز بایستی هوشیار عمل کنیم و هرکدام از ما در حوزه تأثیر خود یک ستاد انتخابات با هدف افزایش مشارکت همگانی باشیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: همه ما جزو یک خانواده به اسم ایران هستیم و دنیا به ما به دید مردم ایران نگاه می‌کند.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود تأمین آب را اساسی ترین مطالبه مردم اصفهان دانست، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم به دستور رییس جمهور، قرارگاهی به نام قرارگاه آب در استان تشکیل و ۲ روز در هفته به صورت مستمر جلسات این قرارگاه در حال برگزاری است و پنج محور اصلی و ۲۵ برنامه در راستای تأمین آب، صرفه‌جویی در مصرف، ساماندهی زاینده‌رود، معیشت جایگزین و استفاده از آب‌های خاکستری در صنعت در این قرارگاه مصوب شد.

وی یادآور شد: در حوزه تأمین آب، پروژهٔ انتقال آب از دریای عمان و تأمین آب از منابع جنوب استان با جدیت در دستور کار قرار دارد که در حوزه تأمین آب از دریای عمان ۵۰۰ کیلومتر نخست لوله گذاری این خط در یک سال و چند ماه انجام شد این در شرایطی است که کارشناسان می‌گفتند تکمیل این خط ۱۱ سال به طول می‌انجامد اما اکنون در مسیر تکمیل ۵۰۰ کیلومتر دوم این خط قرار داریم.

وی متذکر شد: البته ۱۳ میلیارد متر مکعب کسری آبخوان داریم که تنها یکی از راه‌های جبران این کسری، پروژه‌های تأمین آب استان است از این رو سایر برنامه‌ها را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

استاندار اصفهان بیان کرد: در حوزه‌های مختلف بایستی مصارف آب را مدیریت و بر نوع مصارف نیز تجدیدنظر کنیم.

دکتر مرتضوی در پایان ضمن تأکید بر مشارکت همگانی در انتخابات، همه مردم بالاخص مردم شهرستان خمینی‌شهر را به مشارکت همگانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha