۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85381930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید نظارت‌ بر احیای بافت فرسوده شهرهای اصفهان ضروری است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: ساخت‌ و سازهای طرح نهضت ملی مسکن و احیای بافت فرسوده شهری در استان بر اساس اصول نظام مهندسی در حال اجراست و انتظار می‌رود این رویکرد با تشدید نظارت‌ تا پایان مراحل ساخت دنبال شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز جمعه به نقل از سید رضا مرتضوی اضافه کرد: در صورت بروز هرگونه تخلف با هماهنگی شهرداری‌ها و نظام مهندسی با متخلفان بصورت جدی برخورد و از ادامه کار ممانعت شود.
وی در جلسه شورای مسکن و بازآفرینی شهری، گفت: هدف دولت از طرح‌های ساخت مسکن، خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن است نه اینکه به تعداد واحدهای مسکونی افرادی که دارای خانه هستند اضافه شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در این زمینه انتظار می‌رود راهکارهای مقابله با این موضوع توسط سازمان بازرسی و نمایندگان مجلس به استان اعلام شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور نمایندگان مجلس در شورای مسکن استان، می‌توانستیم رویکرد مجلس شورای اسلامی در این باره را دریابیم.
مرتضوی تأکید کرد: کمیته‌ای با محوریت دفتر فنی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط بمنظور رفع این مشکل، تشکیل و پیشنهادی برای رفع این چالش با امکانات موجود، تدوین و مطرح شود.
استاندار اصفهان ادامه داد: پیشنهاد تدوین شده توسط این کمیته در شورای دستگاه‌های نظارتی مطرح خواهد شد تا طبق این رویکرد، روش ارزیابی و راهکارهایی که سبب تحقق اهداف دولت در خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن است محقق شود.
وی درباره بازآفرینی شهری نیز گفت: یکی از ملاک‌های مد نظر برای کارآمد قرار دادن عملکرد شهرداری‌ها، احیای بافت ناکارآمد شهری است.

مرتضوی افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌های استان بویژه «ورزنه» بصورت ویژه این موضوع را پیگیری کنند و با گفت‌وگوی چهره به چهره و تبیین شرایط شهری برای آحاد مردم زمینه های تحقق احیای بافت فرسوده را رقم بزنند.
بر اساس این گزارش، در این نشست گزارش فرمانداری ورزنه درباره وضعیت نهضت ملی مسکن در این شهرستان و همچنین ۱۸ جلسه بازدید کارگروه نظارت و مصالح شورای فنی استان در باره پروژه‌های نهضت ملی مسکن ارائه شد.
همچنین شهرداری ورزنه پیشنهادهای خود در باره پروانه‌های صادر شده در بافت‌های ناکارآمد شهری و بسته‌های تشویقی احیای بافت فرسوده شهری را مطرح کرد.
در این نشست با تأکید استاندار اصفهان زمین مورد نیاز شهرستان ورزنه در ساخت مسکن نیز تأمین شد.
شهرستان ورزنه در یکصد کیلومتری شرق اصفهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha