نوشهر، چالوس و کلاردشت مهیای انتخابات

نوشهر- ایرنا - حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در غرب مازندران به گفته مسوولان دست اندرکار این شهرستان ها برای برگزاری انتخابات سالم فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۵۳ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

نوشهر، چالوس و کلاردشت مهیا انتخابات

رستم زرودی فرماندار شهرستان نوشهر روز دوشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: در ماه های گذشته درست زمانی که فرایند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در وزارت کشور کلید خورد تمام سازوکارهای قانونی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی این وزارتخانه در این فرمانداری به عنوان مرکز حوزه انتخابیه سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت اتخاذ شده است.

وی اظهارکرد : مشکلاتی هم مانند پوشش آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در نقاط دور دست و سخت گذر روستایی به ویژه بخش کجور وجود داشت که در سایه همراهی دولت جهادی با نصب دکل ها در برخی از نقاط روستایی مانند فیروزکلای سفلی، چمرکوه این دغدغه هم در زمان برگزاری انتخابات برطرف شد.

رییس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت : نشست های مختلفی هم با مسوولان ادارات مرتبط در رابطه با همراهی آنان نسبت به ارایه خدمات دهی در بخش پشتیبانی مانند در اختیار قرار دادن خودروهای اداری در زمان برگزاری انتخابات هم تشکیل داده شد منتهی باز هم تاکید می شود مسوولیت این همایش ملی فقط بر عهده وزارت کشور و فرمانداری نیست همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مسوول باید پای کار بیایند.

نوشهر، چالوس و کلاردشت مهیا انتخابات

زرودی در باره آخرین آمار داوطلبان این دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه هم افزود: دست کم ۳۳ نفر پس از سیر مراحل قانونی تایید صلاحیت شدند و یک نفر هم به تازگی به طور کتبی پس از حضور در فرمانداری انصراف داده و ۲ نفر دیگر هم تلفنی گزارش دادند که البته این رویه مورد تایید نبوده و باید حضوری به مرکز حوزه انتخابیه بیایند و بنویسند.

وی اظهار کرد : افزون بر آن یک نفر هم که برای تهران داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده پرونده او پس از سیر مراحل قانونی در حال انتقال به حوزه انتخابیه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت بوده البته هنوز نهایی نشده است.

این مسوول شمار رای اولی های شهرستان نوشهر را دست کم ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد : روز دوشنبه هفته جاری همایشی به همین منظور با حضور دانش آموزان و دانشگاهیان در نوشهر برگزار خواهد شد و این اتفاق هم می تواند زمینه ساز شور و شوق این طیف از جامعه برای مشارکت حداکثری باشد.

فرماندار نوشهر گفت: تعداد شعب اخذ رای و صندوق ها هم در نقاط شهری و روستایی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت مشخص شده است ضمن آنکه اعضای شعب اخذ رای و هیات نظارت بازرسی و نمایندگان فرماندار هم در سامانه ثبت شده است.

نوشهر، چالوس و کلاردشت مهیا انتخابات

امام جمعه نوشهر در این جلسه گفت : امروز همه کارها تحت الشعاع انتخابات قرار گرفته و بسیار پراهمیت است و مسوولیت برگزاری این رویداد مهم فقط بر عهده وزارت کشور و فرمانداری ها نیست.

آیت الله محمود مشایخ افزود : همه باید در سرنوشت خود در این انتخابات سهیم باشیم هر گونه غفلت در این زمینه، سبب می شود تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

وی بیان داشت : مشارکت مردم در صحنه های مختلف زمینه ساز امنیت، رفاه و سلامت جامعه است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به میلاد با سعادت امام زمان (عج) بیان داشت: اگر جشن نیمه شعبان به بهترین شکل برگزار شود به یقین گامی برای شور و شوق مردم برای حضور در انتخابات خواهد بود.

آیت الله مشایخ با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان یادآور شد : تکلیف شرعی است که همه حرمت این ماه بندگی خدا را حفظ کنند و این مورد انتظار مردم مومن و ولایت مدار است.

وی اظهارکرد : ادارات اوقاف و امور خیریه، نیروی امنیتی و انتظامی، شهرداری در این حوزه مسوولیت دارند و باید برای حفظ ارزش های این ماه، پای کار بیایند.

امام جمعه نوشهر ادامه داد: در ملاعام در نقاط مختلف به ویژه گردشگاه ها و نقاطی که مورد استقبال مسافران و گردشگران است نباید اجازه داد این افراد آشکارا و در ملاعام در این مکان ها روزه خواری کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha