۳۰۰ دانش آموز قشمی زیر پوشش کلاس های کنکور قرار گرفتند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: کلاس های کنکور برای ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر پایه دوازدهم این شهرستان در سه رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضی از امروز (پنجشنبه) با حضور اساتید برجسته کشوری آغاز شده است.

حسین رنجبر گلشواری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کلاس های کنکور این اداره از ۲۶ بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا اوایل خرداد ۱۴۰۳ در مرکز بین المللی رشد و تالار آیینه این جزیره ادامه دارد.

وی ادامه داد: این کلاس های کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته با هدف آمادگی بیشتر دانش آموزان قشم برای کسب سهمیه بیشتر دانشگاه های معتبر دولتی و همچنین ارتقای سطح علمی آنان برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: در این مدت زمان چهار ماهه، ۴۰ استاد پروازی در رشته های یادشده شیوه های مطالعه مطلوب، روش های افزایش کارایی در تست زنی، سرفصل های کلیدی کتاب ها، مسایل انگیزشی و رفع مسایل و مشکلات علمی دانش آموزان نگین خلیج فارس را پیگیری می کنند.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: ۸۰۰ دانش آموز در شهرستان قشم داوطلب شرکت در کنکور سراسری هستند.

وی گفت: این کلاس ها که با استقبال پرشور اولیا و دانش‌آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در حال برگزاری است با همت و همراهی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha