۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85424067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار قرائت خانه نوروزی در اختیار دانش آموزان کنکوری قشم است

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم از وجود چهار قرائت خانه نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این قرائت خانه ها به منظور استفاده دانش آموزان حاضر در رقابت کنکور از فرصت تعطیلات نوروز ایجاد شده اند.

حسین رنجبر گلشواری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: استفاده از فرصت نوروزی، ایجاد فضای مطالعاتی و افزایش اطلاعات علمی و تحصیلی، از مهم ترین اهداف ایجاد قرائت خانه های نوروزی برای دانش آموزان نگین خلیج فارس شرکت کننده در کنکور است.

وی ادامه داد: همچنین از امروز با ایجاد بستر مناسب برای دسترسی دانش آموزان این شهرستان مرزی به تدریس های در کلاس های مجازی در بستر اسکای روم (SkyRoom) مشاوران و دبیران این جزیره به شعار "آموزش تعطیل نیست" تحقق بخشیدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: این کلاس های کنکور برای دانش آموز دختر و پسر پایه دوازدهم این شهرستان در سه رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضی آغاز شده است.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: ۱۵۰ دانش آموز قشمی در این طرح شرکت کرده اند و این قرائت خانه ها از ۲۸ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۲۳:۳۰ شب برای دختران و پسران به صورت مجزا دایر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۳۰۰ نفر دیگر از دانش آموزان کلاس دوازدهم این شهرستان نیز در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ از کلاس های مجازی کنکور در بستر اسکای روم استفاده می کنند.

وی هدف از دایر کردن این قرائت خانه ها را که مورد استقبال خوب دانش آموزان سرزمین آب و آفتاب و خانواده های آنها قرار گرفته ایجاد زمینه و فضایی مناسب برای مطالعه و آمادگی برای آزمون سراسری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha