دشمنان در برابر ماهیت دینی انقلاب اسلامی تاب آوری ندارند

اصفهان-ایرنا-رییس دانشگاه اصفهان گفت: دشمنان در برابر ماهیت دینی انقلاب اسلامی تاب آوری ندارند و همین مساله مبنای طراحی توطئه های مختلف برای متوقف کردن انقلاب است.

به گزارش ایرنا، حسین هرسیچ روز سه شنبه در همایش بین‌المللی "مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان" در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان افزود: مشکل دشمنان با ما مسائل هسته‌ای و موشکی نیست، بلکه آن ها با اصل دین مساله دارند که انقلاب اسلامی احیاگر آن بوده است.

وی افزود: اسلام کاملترین دین الهی در هدایتگری است و از این رو مشرکان با آن مخالفت می کنند.

هرسیچ با بیان اینکه در سیره نبوی پرداختن به علم و توسعه تکنولوژی بر مبنای تزکیه است، افزود: آزادی، اجرای عدالت و مبارزه با ظلم به عنوان شاخصه مهم دین اسلام بیداری ملت ها و مبارزه آن‌ها با استکبار را بدنبال داشته است و همین مساله موجب شده مشرکان و استعمارگران با گسترش اسلام به مقابله بپردازند.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مطالعه حوادث و وقایع تاریخی اسلام باید مبتنی بر مشاهده، تفکر و اندیشه باشد، افزود: اندیشمندان و شرق شناسان نباید با رویکردهای دین هراسی، قرآن هراسی و شیعه هراسی به پژوهش اسلام بپردازند بلکه باید از دریچه نگاه مسلمانان و با نزدیکترین تشابه به آن‌ها دینشان را مطالعه کنند.

وی افزود: کافران و دشمنان می خواهند با انواع ابزارها و تبلیغات نور خدا را خاموش کنند اما در قرآن برای پیروزی حق بر باطل وعده داده شده است.

مسوول همایش بین‌المللی "مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان" نیز در این همایش با بیان اینکه مطالعه و پژوهش درباره قرآن و سیره نبوی همواره در کانون توجه محققان اروپایی بوده است، افزود: از قرن ۱۹ اسلام‌شناسی و سیره‌پژوهی دستخوش تحولات مهمی شده و رویکردهای افراطی و شکاکانه در کنار شیوه های اعتدالی و علمی پدیدار شده است.

اصغر منتظر القائم خاطر نشان کرد: اصفهان در سال ۱۳۸۴ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد و سرانجام هیات دولت در سال ۱۳۸۸ این شهر را به عنوان "پایتخت فرهنگی و تمدن ایرانی اسلامی" به رسمیت شناخت.

وی افزود: با توجه به این پیشینه و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، دانشگاه اصفهان مأموریت یافت که در معرفی قرآن کریم و سیره نبوی به جهانیان گام بردارد؛ از این رو برگزاری این همایش بین المللی با هم افزایی گروه های علوم قرآن، تاریخ و ادبیات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این همایش با حضور تعدادی از پژوهشگران مطالعات اسلامی اروپایی و جهان اسلام، درصدد ایجاد زمینه‌های همفکری و همکاری در حوزه مطالعات قرآنی و سیره‌پژوهی هستیم.

به گزارش ایرنا، استادان و اندیشمندانی از کشورهای فرانسه، آلمان، امریکا، عراق، لبنان، هند، بنگلادش و اندونزی بصورت حضوری یا برخط (آنلاین) در این همایش که تا شامگاه سه شنبه ادامه دارد به سخنرانی و ارائه مقاله می پردازند.

۱۷۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۱۹ مقاله از خارج کشور است و ۵۰ مقاله از بین مقاله‌های رسیده بمنظور ارائه در پنج نشست تخصصی همایش برگزیده شده است.

اهداف این همایش معرفی و تبیین آثار، رویکردها و روش‌های نوین مُستشرقان (شرق شناسان) در شناخت قرآن و سیره نبوی، سبک‌شناسی پژوهش‌های اروپاییان و همچنین تحلیل و نقد این پژوهش‌ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha