استاندار کرمانشاه: مشارکت نکردن در انتخابات سلب حق اظهار نظر از خود است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با یادآوری اینکه رای دادن یعنی تعیین دولتمردان و نمایندگانی که در مسائل مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تصمیم گیری کنند، گفت: افرادی که رای نمی‌دهند در واقع این حق اظهار نظر و تعیین سرنوشت را از خود سلب و آن را به دیگران واگذار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد طیب صحرایی امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از نخبگان دانش آموزی استان که در سرسرای انتظار کرمانشاه برگزار شد، افزود: در انتخابات سه حالت داریم؛ اگر وضع مان خوب است با رای دهی آن را بهتر کنیم، اگر بد است با رای دقیق به دنبال حل مشکلات باشیم و در بدترین حالت عدم مشارکت است، یعنی حرف و نظری نداشته باشیم و جا را برای دیگران خالی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اسناد تاریخی و خاطرات دوستان شاه گفت: در زمان پهلوی ۴۰ هزار مستشار آمریکایی ایران را در چنگال خود گرفته بودند و پادشاه ما برای کوچکترین مسائل باید از آنها اجازه می‌گرفت.

صحرایی بیان کرد: مردم ما یک شبه جادو نشده بودن که انقلاب کنند بلکه (واکنش آنها) نتیجه دهه ها ظلم و ستم بود؛ مردم برای رهایی از آن وضعیت و کسب عزتمند استقلال و آزادی انقلاب کردند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: اکنون انقلاب این فرصت را برای ما بوجود آورده تا خودمان سرنوشت مان را تعیین کنیم و اگر به نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی استان نگاهی بیندازیم؛ می بینیم از همه طیف روستایی، شهری، کارگر، عشایر و معلم و همه جور انتخاب داشتیم و این خود ما بودیم که انتخاب کردیم.

صحرایی همچنین به وجود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان با تولید بیش از ۲۰ محصول منحصر به فرد در کشور و دانشمندان پرتعداد کشور و حتی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: امروز پیشرفته ترین بیمارستان سرطان کشور در کرمانشاه در حال راه اندازی است؛ سالانه ۲۰۰ جراحی مغز گردشگران خارجی در استان انجام می‌شود و این در حالیست که قبل از انقلاب پزشکان هندی و بنگلادشی ما را مداوا می‌کردند.

وی خطاب به دانش آموزان این موفقیت‌ها را حاصل تلاش و پشتکار پدران و مادران آنها در طول انقلاب اسلامی دانست و از آنها به عنوان نخبگان کرمانشاهی خواست برای کسب افتخار و ادامه این موفقیت تلاش کنند.

در پایان این مراسم از دانش آموزانی که در رشته های مختلف برای استان کرمانشاه رتبه و افتخار کسب کرده بودند؛ تقدیر شد.

استاندار کرمانشاه: مشارکت نکردن در انتخابات سلب حق اظهار نظر از خود است

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha