زنگ انقلاب در کرمانشاه به صدا درآمد

کرمانشاه- ایرنا- «زنگ انقلاب» صبح امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه و در آستانه دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور استاندار به صورت نمادین در دبیرستان استقلال کرمانشاه به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم امسال به دلیل تقارن ۱۲ بهمن با روز پنجشنبه که مدارس تعطیل است، یک روز پیش از سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و پیش از آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد.

همه ساله مراسم زنگ انقلاب روز دوازدهم بهمن ماه به مناسبت آغاز دهه فجر در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود.

در آیین امروز که در دبیرستان استقلال کرمانشاه برگزار شد، زنگ انقلاب توسط یکی از دانش آموزان این مدرسه و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه به صدا در آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این آیین با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر گفت: در اوایل انقلاب جمعیت کشور حدود ۳۶ میلیون نفر بود اما اکنون این جمعیت به حدود ۸۹ میلیون نفر رسیده است و حدود ۵۳ میلیون از این تعداد قبل از انقلاب را درک نکردند از این رو بازگو و تبیین شرایط قبل و بعد از انقلاب برای جوانان از وظایف ما است.

سلمان محمدی به تصویب قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۲ و اعتراض مردم ایران به این قانون اشاره کرد و افزود: قانون کاپیتولاسیون توهین بزرگی به ملت ایران بود و با اعتراض امام خمینی (ره) و مردم همراه شد و این آغازی برای انقلاب بود.

وی اضافه کرد که در سال ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) افشاگری‌ها را ادامه داد و با دست خالی در مقابل رژیم طاغوت ایستاد و دست از ارزشهای خود برنداشت و زمانی که رژیم شاهنشاهی نتوانستند امام خمینی را تحمل کنند وی را به ترکیه سپس به عراق و فرانسه تبعید کردند و ایشان حدود ۱۵ سال دور از ایران بود.

زنگ انقلاب در کرمانشاه به صدا درآمد


محمدی تصریح کرد: در ایام ۱۵ ساله تبعید، امام خمینی از راه دور ملت ایران را رهبری می‌کردند. ماه های منتهی به بهمن ۵۷ شاه از ایران رفت و در ۱۲ بهمن ۵۷ امام باوجود تهدیدات به سمت تهران آمد. بزرگترین استقبال قرن معاصر از امام خمینی (ره) در آن روز تاریخی انجام گرفت و نزدیک به سه میلیون جمعیت از امام (ره) استقبال کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: با وجود اینکه همه مردم با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از امام (ره) استقبال کرده بودند اما ایشان تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نظام جمهوری اسلامی را به رای گذاشتند. این کارهای معجزه گونه حضرت امام درس بزرگی برای ملت ایران است که مردم خودشان باید جمهوری اسلامی را انتخاب کنند و به آن رای دهند.

محمدی با اشاره به توطئه های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمنان در اوایل انقلاب شخصیتهای برجسته را برای تضعیف انقلاب ترور کردند و جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل نمودند تا این انقلاب به سرانجام نرسد اما این نظامی که در دوران جنگ سیم خاردار هم نداشت در حال حاضر در جایی ایستاده است که به ابرقدرت های دیگر دنیا پهپاد می دهد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه نیز گفت: در ابتدای انقلاب ۹۳۶ مدرسه در استان داشتیم اما در حال حاضر به این عدد ۲ هزار و ۴۴۰ فضای آموزشی دیگر اضافه شده و ۱۳ هزار کلاس درس به سه هزار کلاس در ابتدای انقلاب نیز افزوده شده و سرانه آموزشی به ازای هر دانش آموز به ۶/۴ متر مربع رسیده است.

وی توضیح داد که امروز مدارسی داریم که به برکت خون شهدا با یک دانش آموز و یک معلم مشغول فعالیت است.

محمدی در ادامه افزود: حدود ۱۰۳ هزار متر مربع فضای ورزشی متعلق به آموزش و پرورش داریم در حالی که ابتدای انقلاب تنها سه هزار متر مربع داشتیم. در ابتدای انقلاب تنها ۴۷ درصد جمعیت کشور باسواد بودند اما در حال حاضر این عدد به ۹۸ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی زمینه حضور بانوان در جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی را فراهم کرده است. در قبل از انقلاب فاصله باسوادی زنان و مردان ۲۶ درصد بود اما این عدد در حال حاضر به ۱۰ درصد رسیده است.

محمدی، افق آسمان انقلاب اسلامی را روشن توصیف کرد و افزود: یکی از سنگرهایی که باید فتح شود حضور باشکوه مردم در ۱۱ اسفند در پای صندوق های رای خواهد بود. باید شرایطی را فراهم کنیم که یک حضور حداکثری در این انتخاب رقم بخورد. رای اولی‌ها می‌توانند حضور چشم گیری در پای صندوق های رای داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha