۹۱ درصد مدارس استان کرمانشاه بعد از انقلاب ساخته شده است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کارهای بزرگ و خدمات نظام جمهوری اسلامی در بخش سوادآموزی و آموزش در استان، گفت: قبل از انقلاب در استان ۱۸۷ هزار متر فضای آموزشی داشتیم که اکنون به یک میلیون و ۸۳۰ هزارمتر رسیده و این یعنی ۹۱ درصد مدارس ما بعد از انقلاب ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان محمدی» روز چهارشنبه در مراسم زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه «ستایش» شهر کرمانشاه با گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام (ره) به کشور و آغاز برنامه های دهه مبارک فجر، افزود: اکنون در دورترین روستاها و حتی چادرهای عشایر ما نیز کلاس درس و مدرسه دایر است و هیچ کس از نعمت سواد باز نمی ماند.

وی همچنین بیان داشت: قبل از انقلاب سه هزار متر فضای ورزشی در مدارس استان بود که اکنون به ۱۰۴ هزار متر رسیده یعنی ۹۷ درصد افزایش یافته و این از برکات انقلاب اسلامی است و ما باید قدردان این خدمات باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین گفت: اکنون ۲۶ هزار معلم فرهنگی و ۳۷۰ هزار دانش آموز در سطح استان کرمانشاه مشغول تدریس و تحصیل هستند.

۹۱ درصد مدارس استان کرمانشاه بعد از انقلاب ساخته شده است

ایجاد تمدن اسلامی هدف اصلی انقلاب اسلامی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم زنگ انقلاب با تبریک ایام دهه فجر بر تمام اقشار جامعه بخصوص دانش آموزان و گرامیداشت یاد و خاطره فجرآفرینان، شهدا و امام راحل؛ سرآغاز انقلاب اسلامی را ۱۵ سال قبل از سال ۵۷ اعلام کرد و گفت: تا شکل گیری انقلاب ۵۷؛ مردم ایران ۱۵ سال مبارزه و مجاهدت کردند و اکثر آنها نوجوانان و جوانان بودند تا انقلاب پیروز شد.

«سلمان محمدی» در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در این بیانیه تشکیل حکومت اسلامی با استقرار حاکمیت جمهوری اسلامی با رای ۹۸ درصدی مردم را مرحله دوم انقلاب دانستند.

وی تشکیل دولت و جامعه اسلامی در راستای اجرای احکام و عدالت اسلامی را مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی در این بیانیه دانست و افزود: مقام معظم رهبری هدف اصلی و اساسی انقلاب اسلامی را ایجاد یک تمدن اسلامی برای تمام جامعه بشری پس از گذار از مرحله سوم و چهارم انقلاب می دانند.

محمدی همچنین اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نزدیک به چهل بار به نقش و جایگاه نوجوانان و جوانان به عنوان آینده داران کشور تاکید کردند و آنها را چراغ راه انقلاب می دانند؛ لذا دانش آموزان ما باید خوب درس بخوانند، خوب ورزش و همچنین تهذیب نفس کنند.

گفتنی برنامه پایانی این مراسم قرائت بیانیه تجدید عهد دانش آموزان با آرمان های انقلاب اسلامی و نواختن زنگ انقلاب اسلامی بود.

۹۱ درصد مدارس استان کرمانشاه بعد از انقلاب ساخته شده است

همزمان با سالگرد ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در دوازدهم بهمن ماه سال ۵۷ به کشور؛ برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر استان کرمانشاه روز چهارشنبه با نواختن زنگ انقلاب با حضور مسئولان کشوری و لشکری و دانش‌آموزان در دبیرستان آغاز شد.

همچنین امروز همزمان با دوازدهم بهمن ماه نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی، رژه موتوری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در کرمانشاه برگزار شد.

۹۱ درصد مدارس استان کرمانشاه بعد از انقلاب ساخته شده است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha