مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور: بی‌طرفی در انتخابات یک اصل در وزارت کشور است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه بی‌طرفی در انتخابات یک اصل در وزارت کشور است، گفت: ما معتقد به رای مردم هستیم و قرار نیست از هیچ جناح سیاسی حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله مرادی روز شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه با حضور استاندار، معاون سیاسی و مسوولان کمیته های انتخاباتی استان با یادآوری اینکه دلبستگی های سیاسی، قومی و قبیله ای برای تمام مجریان انتخابات ممنوع است و باید بر بی‌طرفی کامل در انتخابات تمرکز داشته باشیم، افزود: از این نظر به مسوولان انتخاباتی کرمانشاه اطمینان کامل داریم.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها باید برای اطلاع رسانی انتخابات فعال باشند چرا که بخشی از جامعه ما حتی از زمان برگزاری انتخابات بی‌اطلاع هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور دلیل این موضوع را عبور بخشی از جامعه از صداوسیما و روزنامه های کشور و حتی ماهواره دانست و گفت: خوراک فکری بخشی از جامعه ما به سمت فضای مجازی رفته است.

مرادی همچنین تاکید کرد که فضای محافظه کاری در دانشگاه‌ها برداشته شود و در اسفند ماه شاهد باز شدن این فضا در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و سخنرانی‌های مسوولان در دانشگاه‌ها با محوریت انتخابات باشیم.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در موضوع زیرساخت های ارتباطی و پوشش شبکه در برخی از نقاط کشور دغدغه جدی وجود دارد و در حال جمع بندی نهایی هستیم اما کرمانشاه از این نظر وضعیت خوبی دارد.

مرادی با اشاره به وجود دغدغه های امنیتی و فنی برای برگزاری انتخابات گفت: پیش بینی ها باید برای بدترین حالت باشد تا با چالش مواجه نشویم.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور امکان بروز تنش اجتماعی در صندوق های رای و نیز وضعیت امنیتی در مرزها را موضوعاتی دانست که باید برای آنها تدبیر اندیشیده شود.

وی همچنین بر لزوم تبیین داوطلبان تایید صلاحیت شده در خصوص خطوط قرمز کاندیداها در تبلیغات تاکید کرد و افزود: در استان مرزی کرمانشاه حساسیت های طایفه ای، اجتماعی و مذهبی وجود دارد و فضای انتخابات نباید به سمت هیجانات کاذب برود.

مرادی در پایان برگزاری میز خدمت را فقط مختص انتخابات ندانست و گفت: بعد از انتخابات حتی باید تعداد میزهای خدمت افزایش پیدا کند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha