رییس ستاد انتخابات: یک میلیون و ۶۰۰ هزار کرمانشاهی واجد رای دادن هستند

کرمانشاه - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اعلام اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار کرمانشاهی واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: با تایید شورای نگهبان تاکنون ۲۵۵ داوطلب برای هشت کرسی مجلس در استان رقابت خواهند کرد اما آمار نهایی داوطلبان دوم اسفند ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی شعبانی روز شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان با حضور استاندار کرمانشاه و مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور در استانداری افزود: در میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده استان از همه گرایش های اصلاح طلبی، اصول گرایی و مستقل وجود دارد و نظرسنجی ها نیز حاکی از وضعیت خوب استان در مشارکت در انتخابات است به گونه ای که در برخی از حوزه ها مشارکت ۸۷ درصدی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در انتخابات دوره قبل برای هر کرسی ۲۳ نفر رقابت کردند اما در این دوره حدود ۴۲ نفر رقابت خواهند کرد.

شعبانی گفت: برای بالا بردن مشارکت در انتخابات علاوه بر فرایندهای وزارت کشور اقدامات ابتکاری مختص استان مانند تشکیل کمیته نارضایتی ها را داشتیم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین توضیح داد که براساس نظر این کمیته حوزه هایی که می تواند بر مشارکت تاثیرگذار باشد دنبال شد و به حوزه های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی ورود کردیم.

شعبانی افزود: گفتمان بی طرفی در انتخابات در استان شکل گرفته است و با مدیرانی که له یا علیه نامزدی طرفداری کنند برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ کس حق بر هم زدن موازنه قدرت با امکانات بیت المال را ندارد و هر داوطلبی که شورای نگهبان تایید کرده مورد احترام ماست.

استاندار کرمانشاه: تلاش ما تقویت مشارکت خانوادگی در انتخابات است

استاندار کرمانشاه نیز دراین جلسه گفت: برای تقویت مشارکت خانوادگی در انتخابات تلاش می کنیم و به همین منظور برنامه داریم تا مراسم های پرنشاط خانوادگی همراه با استقرار صندوق رای در مراکزی مانند بیمارستان ها، کارخانه ها و حتی زندان مرکزی کرمانشاه برگزار کنیم.

محمدطیب صحرایی بیان کرد: با مشارکت هشت منطقه شهرداری به خصوص در بلوار طاق بستان شهر کرمانشاه ایستگاه های پذیرایی از خانواده ها همراه با صندوق اخذ رای مستقر خواهد شد.

وی همچنین افزود: با مشارکت آموزش و پرورش تمرکز خوبی نیز بر رای اولی ها داریم و امیدواریم یک انتخابات پرشور را تجربه کنیم.

صحرایی با اشاره به اعیاد پیش رو طرح مبتکرانه استانداری را ادامه دادن شور و نشاط اجتماعی تا روز انتخابات اعلام کرد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha