دیدار جداگانه مقامات مصری با نمایندگان رژیم صهیونیستی و حماس

تهران - ایرنا - منابع آگاه مصری از برگزاری دیدار جداگانه مقامات مصری با هیاتی از رژیم صهیونیستی و هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در قاهره در موضوع جنگ غزه خبر دادند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، منابع مصری آگاه در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «العربی الجدید» درباره تحرکات مربوط به جنگ غزه گفتند: دوشنبه شب دو دیدار جداگانه بین مقامات مصری و هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیاتی از رژیم صهیونیستی شامل مقامات امنیتی و نظامی در قاهره برگزار شد.

یک منبع مصری در این باره گفت که یک هیات از رژیم صهیونیستی شامل «غسان علیان» هماهنگ کننده فعالیت های کابینه در سرزمین های اشغالی، «نیتزان آلون» نماینده ارتش رژیم صهیونیستی در امور اسرا و «گال هیرش» هماهنگ کننده امور اسرا در دفتر نخست وزیر این رژیم دوشنبه شب به منظور گفت وگو درباره مجموعه ای از مسائل باقی مانده در خصوص غزه که در نشست پاریس بر سر آنها توافق حاصل نشد، وارد قاهره شدند.

این منبع اظهار داشت که قرار است در این دیدار همچنین در مورد مساله حساس منطقه مرزی که در چند روز گذشته به اختلاف مصر و رژیم اسرائیل منجر شد نیز گفت وگو شود.

از سوی دیگر، یک منبع دیگر به العربی الجدید از دیدار جداگانه دیگری بین مقامات برجسته سازمان اطلاعات مصر و مقامات جنبش حماس که چند روزی است در قاهره به سر می برند خبر داد و گفت: در این دیدار تفاهمات صورت گرفته در نشست پاریس به هیات جنبش حماس تحویل داده شد و ملاحظات اولیه این جنبش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نشست پاریس که درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه برگزار شد، «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سرلشکر «عباس کامل» مدیر اطلاعات عمومی مصر حضور داشتند.

این منبع گفت که هیات جنبش حماس قرار است عازم دوحه شود و در ساعات آینده دوباره به قاهره بازگردد.

نخست‌وزیر قطر که کشورش نقشی کلیدی در تلاش‌های میانجیگری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می کند، دیروز (دوشنبه) در نشستی در واشنگتن اعلام کرد که به زودی پیشنهادی برای توقف درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی اسیران به حماس ارائه خواهد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر روز دوشنبه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۲۶ هزار و ۶۳۷ نفر خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha